کد خبر 474729
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

چین روز چهارشنبه یک ماهواره نسل جدید موقعیت سنج را برای توسعه امکانات موقعیت یابی سامانه «بایدو» این کشور به فضا پرتاب کرد.

به گزارش مشرق، این ماهواره که پیش از ظهر امروز (به وقت محلی) پرتاب شد، بیستمین ماهواره جهت یاب چین محسوب می شود که به فضا فرستاده شده است.

برای پرتاب این ماهواره که از مرکز پرتاب «شی چانگ» در استان «سی چوان» واقع در جنوب غرب چین صورت گرفت، از یک فروند راکت حامل «لانگ مارچ 3 بی» ساخت چین استفاده شد.

چین در تلاش است تا سامانه موقعیت سنجی خود را توسعه داده و در این زمینه جایگزینی برای سامانه جهت یابی آمریکا موسوم به «جی پی اس» پیدا کند.

چین در راستای گسترش فعالیت های فضایی خود، طی دو ماه اخیر چهار ماهواره به فضا پرتاب کرد که آخرین پرتاب روز جمعه گذشته صورت گرفته بود.

چین ماهواره نسل جدید پرتاب کرد+عکس

تلویزیون مرکزی چین گزارش کرده است که این پرتاب می تواند چین را برای رسیدن به این هدف کمک کند.

برای نخستین بار در این ماهواره ساعت اتمی هیدروژنی کار گذاشته شده است که آزمایش های مخصوص انجام می دهد و برای اولین بار علائم ویژه ای از فضا توسط این ماهواره به زمین ارسال خواهد شد.

چین توسعه سامانه «بایدو» را که یک سیستم جهت یاب و موقعیت سنجی است از سال 1994 میلادی پس از سامانه «جی پی اس» آمریکا آغاز کرد.

اولین ماهواره از این سامانه در سال 2000 میلادی پرتاب شد و شبکه موقعیت سنجی «بایدو» برای ارسال علائم و پیام های جهت یابی به چین و برخی از کشورهای آسیایی از سال 2002 آغاز شد.

چین اعلام کرده است تا سال 2018 میلادی کشورهای عضو طرح جاده ابریشم تحت این سامانه قرار می گیرند و این سامانه خدمات خود را به کشورهای دیگر جهان تا سال 2020 میلادی عرضه خواهد کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس