کد خبر 474290
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر اعلام کرد: مقرر شده است در نخستين برنامه سفر بازديد، رئيس جمعيت هلال‌احمر از سردخانه مکه که روساي کاروان‌ها در حال شناسايي جان‌باختگان حادثه هستند، بازديد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سيد علي مرعشي، گفت: مقرر شده است تا دکتر ضيايي از روند شناسايي جان‌باختگان ايراني حادثه منا در سردخانه مکه بازديد کند.

وي اظهار کرد: پس از بازديد از سردخانه، رئيس جمعيت هلال‌احمر، در جلسه‌اي با بعثه مقام معظم رهبري در جريان پيشبرد برنامه‌ها قرار گرفته و پس از آن از کاروان‌هايي که در حوادث اخير آسيب‌ديده‌اند، بازديد خواهد کرد.

مرعشي گفت: در نظر داريم تا دکتر ضيايي از يکي از بيمارستان‌هاي سعودي که زائران مصدوم در آن بستري هستند بازديد و از مصدومان عيادت کند.
 
هيچ مجروحي با پروازهاي امروز، به تهران منتقل نمي‌شود
رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر با اعلام اين که هيچ مجروحي با پروازهاي امروز به تهران منتقل نمي‌شود، تاکيد کرد: از آنجا که حال همه مجروحاني که قرار است به تهران بيايند مساعدت است، لذا به درخواست خود آن‌ها مجروحان را با کاروان‌هاي خود به کشور منتقل خواهيم کرد؛ چراکه بيشتر اين زائران از شهرستان‌ها بوده، تمايل دارند مستقيم به شهر خود پرواز کنند.

وي با اشاره به اين که احتمال دارد امشب در صورت اخذ مجوزهاي لازم در يک پرواز پيکرهاي جان‌باختگان به کشور منتقل شود، تصريح کرد: اين مهم منوط به صدور مجوز از سوي دولت عربستان است، هرچند که همه اقدامات مربوط به تشخيص هويت جان‌باختگان انجام شده است، اما بايد منتظر صدور مجوز نهايي باشيم و در اين صورت تعدادي از پيکرهاي جان‌باختگان فردا به کشور منتقل مي‌شود.

مرعشي درباره انتشار اخباري در کشور مبني بر شناسايي و بستري‌بودن غضنفر رکن‌آبادي، سفير سابق ايران، تاکيد کرد: اين خبر در حد شايعه است و متاسفانه بر خلاف همه جست‌وجوها هنوز رکن‌آبادي در بيمارستان‌هاي سعودي شناسايي نشده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    خدا لعنتتشون کنه ان شالله زودتر این پیکرهای پاک به ایران برسند خانواده هاشون از چشم انتظاری مردند و مفقودین هم ان شالله هر چه زودتر پیدا بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس