کد خبر 473475
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹

رئیس اسبق سازمان حج و زیارت: مسلما زائران ایرانی مناسک حج خود را براساس واجبات بجا می آوردند اما در لحظه حادثه نیروهای امدادی، امنیتی و تجهیزات عربستان سعودی کجا بودند که این فاجعه را کنترل نکردند.

به گزارش مشرق، علی لیالی افزود: همه مسلمانان راغب به ادای مناسک حج هستند خصوصا آن هایی که در حج حاضرند و بر اساس ترتیب مناسک را بجا می آورند.

وی گفت: در روز دهم، رمی جمره توسط زائرین بجا آورده می شود و همه حاجیان بعد از خروج از مشعر به سمت رمی جمره بزرگ می روند و طبیعی است که زائران ایرانی در مسیر رمی جمره بودند.

لیالی با بیان اینکه مناسک حج ترتیب خاص خود را دارد افزود: این ترتیب از جمله واجبات حج است و تا این ترتیب رعایت نشود حاجیان نمی‌توانند قربانی کنند.

وی گفت: اما اینکه چرا جمعیت متراکم می شود و چرا نیروهایی که باید جمعیت را تفکیک کنند وجود نداشتند از جمله سوالاتی است که باید به آن پاسخ داده شود.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت افزود: نباید درخصوص حضور زائران ایرانی در رمی جمره فرافکنی شود یعنی اگر جای زائران ایرانی زائران دیگر کشورها بودند این اتفاق نمی افتاد؟ اینگونه صحبت ها جزء فرافکنی است و بهتر است بجای آن مشخص شود نیروهای امنیتی و امدادی سعودی کجا بودند که فاجعه را کنترل نکردند.

اوحدی نیز در ادامه سخنان آقای لیالی گفت: مسیر رمی جمرات همانند سال های قبل بوده و هرساله برنامه ریزی به اینگونه بوده است که تعدادی از زائران صبح و تعدادی عصر روز دهم رمی جمره را بجا آورند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس