رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با رادیو سراسری آمریکا اعلام کرد ایران پس از شکست و نابودی داعش آماده گفتگو درباره گزینه ها در قبال سوریه است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که برای نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در گفتگو با رادیو سراسری آمریکا، ان پی آر، گفت: ایران پس از شکست و نابودی داعش آماده گفتگو درباره گزینه ها در قبال سوریه است اما کسانی که علیه داعش ائتلاف کرده اند ابتدا باید برای اخراج تروریست ها متحد شوند.

روحانی افزود: ایران آماده آغاز گفتگوها درباره سوریه پس از نابودی داعش است اما قدرتهای متحد شده برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، از جمله روسیه، باید با همکاری یکدیگر سریعا تروریست ها را اخراج کنند.

رئیس جمهور افزود: باید درباره گزینه های پیش رو در سوریه گفتگو کنیم، دولت سوریه نیز باید حضور داشته باشد و نظرش را ارائه کند به نحوی که همه گروه های منتفع بتوانند نظراتشان را بیان کنند تا در مجموع به یک برنامه اقدام دست یابیم. اما ما اعتقاد داریم که در نهایت، مهمترین رای و نظر را مردم سوریه می دهند.

روحانی همچنین درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفت: در ایران دو  دیدگاه متفاوت درباره توافق هسته ای با گروه 1+5 وجود دارد، یک دیدگاه با احتیاط نسبت به موفقیت آن خوشبین است و دیگری نسبت به اراده  آمریکا برای متعهد ماندن به توافق تا پایان کار به شدت بدبین هستند.

رئیس جمهور افزود: برخی نمایندگان و سناتورها در آمریکا علنا اعلام کرده اند که پس از پایان دوره اوباما، تعهدات آمریکا را در برجام عمل نخواهند کرد و طبیعتا این مسائل برخی از مخالفان را در ایران نگران می کند.

مشروح این مصاحبه قرار است فردا منتشر شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس