کد خبر 472936
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

بحث برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی یکی از اختلافات اصلی فدراسیون کشتی با محمد بنا برای توافق نهایی است.

به گزارش مشرق، مسئولان فدراسیون کشتی در شرایطی روز چهارشنبه از محمد بنا برای بازگشت مجدد به کشتی فرنگی دعوت به عمل آوردند که اختلاف اصلی محمد بنا با مسئولان فدراسیون کشتی بر سر مسابقات انتخابی تیم ملی است.

این اختلاف نظر در حالی مشاهده می‌شود که محمد بنا معتقد است که با توجه به عدم کسب سهمیه در 3 وزن و برگزاری مسابقات گزینشی در اسفند و فروردین ماه دیگر امکان برگزاری مسابقات انتخابی وجود ندارد اما مسئولان فدراسیون کشتی همچون مسابقات جهانی لاس‌وگاس معتقد به برگزاری مسابقات انتخابی در زمان مقرر هستند.

با نگاهی به زمان باقی‌مانده تا المپیک و اوزانی که تیم ایران در آن سهمیه المپیک را کسب نکرده به خوبی می‌توان به برنامه‌ریزی درست محمد بنا و اعتقادات وی پی برد. با توجه به عدم کسب سهمیه در اوزان 59، 66 و 130 کیلوگرم و در اختیار داشتن مهره‌های محدود در این اوزان پر واضح است که کشتی فرنگی نمی‌تواند امسال روی برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی حساب باز کند.

به عنوان مثال حمید سوریان باید در اسفند ماه امسال در صورت آمادگی لازم در مسابقات گزینشی روی تشک برود و سهمیه المپیک را کسب کند و در صورتی‌ که نتواند در اسفند ماه سهمیه لازم را کسب کند باید در فروردین بار دیگر شانس خود را امتحان کند. با این اوصاف و با توجه به فاصله اندک باقی‌مانده تا مرداد ماه و برگزاری المپیک ریو 2016 پر واضح است که حمید سوریان نمی‌تواند باز هم وزن زیادی را کم کند و به همین دلیل در فاصله زمانی باقی‌مانده برگزاری مسابقات انتخابی حداقل در این وزن برای وسریان چندان منطقی نیست.

در وزن 66 کیلوگرم نیز شرایط به همین نحو است و در صورت استفاده از امید نوروزی در مسابقات گزینشی امکان برگزاری مسابقات انتخابی مجدد وجود ندارد. در 130 کیلوگرم نیز تیم ایران تنها می‌تواند روی بشیر باباجان‌زاده حساب باز کند و خستگی ناشی از انتخابی تیم ملی برای یک کشتی‌گیر سنگین وزن چندان منطقی نیست.

محمد بنا نیز در زمان حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی همواره با اعزام کشتی‌گیران به تورنمنت‌های مختلف به صورت همزمان همچون جایزه بزرگ باکو نفرات دلخواه خود را گزینش می‌کرد و این مشابه سیستم انتخاب رسول خادم است با این تفاوت که در کشتی آزاد ابتدا انتخابی برگزار می‌شد و در صورت عدم کیفیت لازم از سوی کشتی‌گیران در اوزان دارای ابهام کشتی‌گیران راهی تورنمنت‌ها می‌شدند.

در این بین امسال و در سال المپیک اتخاذ چنین شیوه‌ای چندان منطقی نیست و همان‌گونه که رئیس فدراسیون کشتی نیز عنوان کرده است باید از روش گلخانه‌ای نیز استفاده کرد. به هر شکل به نظر می‌رسد مهمترین اختلاف نظر محمد بنا و مسئولان فدراسیون در نحوه چینش کشتی‌گیران باشد، هر چند محمد بنا خواستار ایجاد شرایط مساوی برای کشتی آزاد و فرنگی بوده و یکی از دغدغه‌های اصلی وی رسیدگی به فرنگی‌کاران در چارچوب نظرات وی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    لج بازی فدراسیون با مربی کارکشته ای مثل بنا جراباید به ضرر کشور تمام بشود گروه ورزشی مشرق لطفا بیشتر در این مورد کار کنید ممنونم تا بنا بتونه به کشتی مملکت خدمت کنه بازم تشکر از پی گیری به موقع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس