کد خبر 472599
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

درگیری شدید بین افراد قبایل معارض نجران با ارتش عربستان با کشته شدن دهها نظامی سعودی همراه بود، در عین حال قبیله معارض «الهمذانی» در نجران، رژیم آل‌‌سعود را به ترور رئیس خود متهم کرد.

به گزارش مشرق، عصر دیروز درگیری‌های شدیدی بین قبایل نجران با ارتش عربستان در منطقه نجران نزدیک مرز عربستان با یمن صورت گرفت که با کشته شدن شماری از نیروهای دو طرف همراه بود.

ارتش عربستان قبایل نجران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود در حالی که رهبران و وابستگان به این قبایل با ریختن به خیابان‌های شهر نجران این اتهام را رد کرده و علیه نظام آل سعود شعار سر دادند.

عناصر ارتش سعودی نیز برای مقابله با خشم قبایل یمنی نیروهای آن را هدف گرفته و شماری از آنها را کشتند که در واکنش به این حمله قبایل یمنی نیز ده‌ها تن از نظامیان ارتش عربستان را به هلاکت رساندند.

قبایل نجران از چند ماه پیش و در پی تجاوز رژیم آل سعود به یمن علیه این رژیم به دلیل اشغال منطقه نجران که بخشی از خاک یمن بوده است، اعلام جنگ کردند.

قبایل نجران یکی از بزرگ‌ترین و مسلح‌ترین قبایل ضد نظام سعودی در داخل خاک عربستان به شمار می رود.

از سوی دیگر منابعی ویژه در نجران خبر دادند شیخ «علی الهمذانی» رئیس قبیله همذان و یکی از شیوخ طائفه معارض زیدیه در نجران جنوبی عربستان ترور شده است.

این منابع تاکید کردند: در حادثه ترور شیخ الهمذانی هشت نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

یکی از اعضای قبیله الهمذانی رژیم آل سعود را به دست داشتن در ترور رئیس این قبیله متهم کرده و تاکید نمود: شیخ الهمذانی همواره مخالفت آشکار خود را با رژیم آل سعود نشان داده بود.

وی افزود: در سایه تنش و ناآرامی حاکم بر نجران شماری از افراد قبیله الهمذانی به مراکز امنیتی در این شهر حمله بردند.

شیخ الهمذانی رهبری گروهی از قبایل معارض در نجران را بر عهده دارد که شماری از روحانیون دینی را نیز شامل می‌شود و هدف آن مخالفت با رژیم آل سعود است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    لعنت بر خاندان تکفیری آل سعود لعنت بر شمریان زمان : تروریست های حرامی آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس