رئیس فدراسیون والیبال گفت: من پیش از اعزام تیم ملی به جام جهانی مشکل و بحثی با وزارت ورزش نداشتم.

به گزارش مشرق محمدرضا داورزنی درمورد اینکه گفته می شود پیش از اعزام تیم ملی والیبال به مسابقات جهانی وی اختلافی با وزارت ورزش داشته است، اظهار داشت: تمام این حرف ها شایعه است؛ من با وزارت ورزش مشکل و بحثی نداشتم. مسئولان وزارت ورزش بسیار از ما حمایت کردند. دوستان در فدراسیون والیبال، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تلاش کردند تا مسیری که والیبال در چند سال اخیر طی کرده است ادامه پیدا کند. همه دست به دست هم دادند با ورود والیبال به المپیک و درخشش در این مسابقات معتبر توانایی های این رشته بازهم به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسابقات جام جهانی نشان داد که ما باید بیشتر تلاش کنیم و به جنبه های ذهنی و روانی ملی پوشان را بیشتر در نظر بگیریم. این اتفاق در جام جهانی رخ داد و حالا باید شرایط را دقیق تر بررسی کنیم. توان فنی ملی پوشان بعید می دانم مشکلی داشته باشد، چراکه همین بازیکنان در یک سال گذشته قدرت های بزرگ دنیا را شکست داده اند. برای مثال در دو سال اخیر 5 بار با برزیل بازی کردیم که 3 مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشتیم یا 5 بار روبروی روسیه قرار گرفتیم و 4 بار آنها را شکست دادیم یا 4 بار با آمریکا بازی کردیم و 2 بار به پیروزی رسیدیم.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: طبیعتاً تیمی در دنیا نبوده که همین بازیکنان آنها را شکست نداده باشند و این یعنی اینکه ملی پوشان ما توانایی خوبی دارند و اتفاقی در این مسابقات رخ داده است. نخستین شکست ما در دیدار با آرژانتین ذهنیت بازیکنان ما را با مشکل روبرو کرد و کادر فنی هم نتوانست بازیکنان را به حالت عادی برگرداند و شکست اول روی مسابقات بعدی هم تاثیرگذار بود.

داورزنی عنوان کرد: در سال 2011 توانستیم 5 امتیاز بگیریم، اما امسال 25 امتیاز کسب کردیم و توانستیم جایگاه خود را در رده بندی فدراسیون جهانی ارتقا دهیم و این بخش مثبت مسابقات امسال بود، اما چیزی که ما انتظار داشتیم این بود که ما باید حداقل در جایگاه چهارم و حداکثر در جایگاه پنجم قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه سه باخت تیم ایران و شکست برابر آرژانتین، استرالیا و کانادا توجیه منطقی برای ما، بازیکنان و کادر فنی ندارد، اظهار داشت: این سه شکست غیرقابل پیش بینی بود، اما بازی مقابل لهستان، روسیه، آمریکا و ایتالیا جایی بود که نباید گفت الزاماً باید به پیروزی می رسیدیم. ما توان پیروزی را داشتیم، اما در کل با توجه به معادلاتی که در مسابقات وجود داشت و شرایطی که تیم ها داشتند حضور در جایگاه چهارم یا پنجم برای ما خوب بود، اما حالا هم نسبت به دوره گذشته یک پله صعود داشتیم و توانستیم 25 امتیاز به دست بیاوریم.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: این امتیاز خیلی برای ما مفید بود، اما دلمان را به آن خوش نمی کنیم و صدای زنگ خطری که برای ما به صدا در آمده است را می شنویم. باید روی جنبه های ذهنی بازیکنان هم کار کنیم و البته به زودی کارگروهی را تشکیل خواهیم داد تا عملکرد تیم های ملی در سال جاری را به صورت دقیق بررسی کنیم و حتماً بهترین تصمیمات را انتخاب خواهیم کرد که المپیک را از دست ندهیم. طبیعی است در مسیر رشد و موفقیت برخی اتفاقات غیر قابل پیش بینی هم رخ می دهد و ما باید تلاش کنیم از این اتفاقات غیر قابل پیش بینی درس بگیریم.

داورزنی درمورد اینکه گفته می شود ملی پوشان در مسابقات کم کاری کرده اند، تصریح کرد: برخی ها مطرح کردند که فدراسیون می خواهد ضعف خود را بر گردن دیگران بیاندازد، اما واقعا ً اینگونه نیست و ما همیشه به دنبال منافع ملی هستیم و باید ایرادهای خود را برطرف کنیم. شایعاتی را که برخی بی انصاف ها مطرح کرده اند مبنی بر اینکه ملی پوشان کم فروشی و خیانت کرده‌اند یا اینکه تعمداً وظایف خود را انجام نداده اند، ظلمی است که به جامعه والیبال می کنند؛ چراکه من به شخصه اعتقاد دارم بازیکنان هرچه در توان داشتند به نمایش گذاشتند.

وی در پایان گفت: آنچه که اتفاق افتاد این بود که بازیکنان ما بعد از شکست اول برابر آرژانتین از نظر روحی و روانی به خوبی ریکاوری نشدند و تمرکز کافی برای مسابقات بعدی نداشت. به هر حال امیدواریم به یک راه حل عملی و منطقی برای رفع این مشکل برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس