کد خبر 47214
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶

عصر ديجيتال، عصري که تصاوير آلبوم خانوادگي شما به حرکت در مي‌آيند.

به گزارش مشرق به نقل از همشهري آنلاين، ثبت گوشه‌اي از حرکت‌و لحظه‌هاي زيباي زندگي در تصاوير ثابت با فناوري‌هاي جديد دوربين‌هاي ديجيتال امکان پذير شد. سينما گراف يا تصاوير جادويي، سبک جديد در عکاسي ديجيتال است. سبکي که در آن گوشه‌اي از لحظه‌هاي زندگي شما در همان زمان متوقف شده به حرکت در مي‌آيند.

تصاوير جادويي در نگاه اول ثابت به نظر مي‌رسند، اما اگر دقت کنيد، بخشي يا فردي در اين تصوير ثابت بصورت نامحسوسي در حال حرکت است. بخشي که چشم بيننده را به خود جذب کرده و موجب حيرت و تعجب او مي‌شود.

اين سبک جديد با اين که زمان اندکي از شروع آن مي‌گذرد ولي طرفداران بسياري براي خود پيدا کرده است.

تصوير خيابان شلوغ - فردي در حال ورق زدن روزنامه.

تصوير متحرک مردي که در داخل مترو در حال خواندن روزنامه است. به بخش هاي متحرک تصوير دقت کنيد.

در اين تصوير دامن سوژه متحرک شده است.

سينما گراف يا تصاوير جادويي، توسط دو هنرمند به نام‌هاي جيمي بک Jamie Beck (عکاس)و کوين بورگ Kevin Burg (گرافيست و طراح صفحات وب) ابداع شده است. نوع و فرمت اين تصاوير متحرک GIF است.آنها به کمک اينترنت توانستند، ساخته خود جان بخشيده و آنها را در معرض تماشا قرار دهند.

جيمي در مورد کارشان به مجله آتلانتيک گفته است؛ کار آنها تنها افزودن کمي حرکت به تصاوير ثابت است. يعني به نوعي عکس ثابت را ويرايش و متحرک کرده‌اند.

همکار جيمي، آقاي بورگ که گرافيست قابلي است در ادامه صحبت‌هاي او مي گويد؛ البته ويرايشي که ساعت‌ها کار پر زحمت گرافيکي، زمان برده‌ است. ويرايشي که در تصاوير شلوغ و پيچيده، يک روز کامل هم طول کشيده است.

تصوير حرکت تاکسي در ويترين يک فروشگاه بسيار زيبا کار شده است.

به گياهان چرخ عقبي اين دوچرخه نگاه کنيد، هيجان انگيز نيست.

حتما بوي يک همبرگر داغ به مشام شما هم مي رسد!!

جيمي بک در مورد اين تصاوير مي‌افزايد؛ وقتي کاري خارج از چار چوب و معيارهاي تعيين شده مانند، ثبت ثانيه و شاتر انجام مي‌شود کمي عجيب و گاهي عنوان جادوگري به خود مي گيرد.

به نظر من، کار ما تنها کاربرد عکاسي نخواهد داشت، بلکه روزي برنامه‌هاي کاربردي هيجان‌انگيزتري مي توان از اين تصاوير متحرک بوجود آورد.

اين هنر يه به نوعي فن جلوه‌ بي نظيري به تصاوير مي‌بخشد که تصور‌مي کنيد به يک فيلم نگاه مي‌کنيد. اين دو همکار اهل امريکا و در ايالت نيويورک ساکن هستند. آنها بر روي سايت خود بطور مفصل در زمينه روند کار قلمفرسايي کرده‌اند.

به نور چراغ نگاه کنيد، اين تصوير به نهايت زنده به نظر مي‌رسد.

در حال حاضر، آنها تنها بخش کوچکي از يک تصوير ثابت را مي توانند متحرک سازند، در صورتيکه آنها اميدوارند با تلاش و کار مدام، اين بخش هاي کوچک را گسترش داده و جذابيت بيشتري به تصاوير ثابت بدهند.

جيمي و ساير همکارانش در تلاش تهيه يک کتاب راهنما در زمينه سبک جديد عکاسي به نام "سينما گراف" هستند. البته آنها معتقدند اين کتابچه راهنما تنها راهنماي اوليه براي شروع کار است و نمي توان تمامي تجربيات کاري آنها را شامل شود.

آنها مي گويند؛ احساس مي کنيم برنامه‌هاي بسيار زيبا و هيجان‌انگيزتري را مي‌توان در اين راستا طراحي و اجرا کرد. برنامه‌هايي که تنها به ايجاد يک حرکت کوچک نباشد، بلکه ابعاد وسيعتر و متنوع تري را در يک تصوير ثابت بتوان دچار تغيير و تحول کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس