کد خبر 472105
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که طبق دستور رییس جمهور و اعلام آمادگی دو شرکت هواپیمایی، دو فروند هواپیما برای انتقال اجساد در اوایل هفته آینده به ما اختصاص داده شد.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی گفت: در اولین فرصت اجساد جان‌باختگان ایرانی در فاجعه مکه به همراه بستگان‌شان که در مکه حاضر هستند به دلیل تقاضایی که داشتند به کشور منتقل خواهند شد.

وی همچنین درباره‌ی وضعیت مجروحان ایرانی نیز توضیح داد: صبح امروز؛ 25 مجروح طی تماسی که از بیمارستان‌های سعودی با ما برقرار کرده‌اند، شناسایی شدند که مجموع مجروحان به 85 نفر رسید، حدود 15 نفر از این مجروحان در یکی از بیمارستان‌ها شناسایی شده‌اند.

اوحدی همچنین تاکید کرد: امشب یا فردا سعی می‌کند آماری دقیقی از جان‌باختگان و مجروحان منا داده شود.

وی اظهار کرد: تعداد مجروحان فاجعه مکه به مرز 2000 نفر رسیده است و بیمارستان‌های این منطقه مملو از تعداد مجروحین است، به همین دلیل دولت عربستان برخی از مجروحان فاجعه منا را به بیمارستان‌های ریاض، جده و طائف منتقل کرده است.

اوحدی همچنین گفت: براساس اعلام مقام معظم رهبری برای سه روز عزای عمومی در پی فاجعه مکه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در صحرای منا عزای عمومی اعلام کردند و امشب مراسم ختمی برای جان‌باختگان برگزار می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: پیگیری‌های حقوقی در مورد این حادثه حتما انجام خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس