کد خبر 472042
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

اگرچه این روزها تبلت‌های جدید امکانات و کارایی‌های بالایی دارند و حتی می‌توان به جای لپ‌تاپ یا یک فبلت از آنها بهره برد اما گاه با قیمت‌های قابل توجهی همراه هستند.

  به گزارش مشرق، اگرچه این روزها تبلت‌های جدید امکانات و کارایی‌های بالایی دارند و حتی می‌توان به جای لپ‌تاپ یا یک فبلت از آنها بهره برد اما گاه با قیمت‌های قابل توجهی همراه هستند.

اگرچه این روزها تبلت‌های جدید امکانات و کارایی‌های بالایی دارند و حتی می‌توان به جای لپ‌تاپ یا یک فبلت از آنها بهره برد اما گاه با قیمت‌های قابل توجهی همراه هستند. همچنین در خور امکانات و کاربردهای خوبی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند محبوب‌تر شمرده می‌شوند، اما برخی از تبلت‌ها در بازار موجودند که با توجه به قیمت مناسبی که دارند، آنها هم توانسته‌اند محبوب باشند .

همچنین مساله دیگر نیازهای کاربران است که در تعیین خرید نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. کاربران باید بنا به نیازهای خود حال تبلت‌های ارزان‌قیمت یا سایر آنها را خریداری نمایند.

افرادی که برای تامین نیازهای معمولی و روزانه خود از تبلت‌ها استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند تا تبلت‌های ارزان‌قیمتی که ارزش خرید دارند و امکانات خوبی را عرضه کرده‌اند را خریداری کنند و قیمت آن را تنها ملاک برای خرید این کالا قرار نمی‌دهند و بنا به نیاز و خواسته خود پول خرج می‌کنند.

این کاربران برای نیازها و امور روزانه و معمولی، برای کودکان یا برای تماشا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ در حین سفر و... که امکانات و کارایی‌های بالا نمی‌خواهد، از این تبلت‌های ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند.

از این رو در این گزارش به بررسی تبلت‌هایی که با قیمت‌های زیر 500 هزار تومان در بازار موجود هستند پرداخته شده است. در این رنج قیمت تنوع تبلت‌‌ها با سیستم‌ عامل اندروید بسیار بالاست و هرکدام در برندها و با کارکرد متفاوتی به بازار عرضه و در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

در میان تبلت‌‌هایی که در محدوده 500 هزار تومان و پایین‌تر از آن در بازار عرضه شده‌اند، تبلتی وجود دارد که به نظر می‌رسد قیمت مناسبی دارد. ASUS Fonepad 7 FE375CG Dual SIM با رم یک گیگابایتی از پرفروش‌ترین محصولات بوده است. این تبلت چهار هسته‌ای که با قیمت 535 هزار تومان به فروش می‌رسد دوربینی با کیفیت پنج مگاپیکسل به همراه وب کم دارد. شارژدهی باتری مناسب، دارای قابلیت کارکرد، حدود 10 ساعت به صورت ترکیبی و مداوم و پشتیبانی از شبکه 2G ، 3G از قابلیت‌های این دستگاه است. همچنین این تبلت مجهز به GPRS ، EDGE ، Wi-Fi ، بلوتوث ، OTG است.

ASUS Fonepad 7 FE171CG Dual SIM - 16GB: تبلت دیگری از برند ایسوس است که بسیار پرفروش بوده است. تفاوت اصلی این تبلت با تبلت‌‌های هم‌رنج خود به لحاظ قیمت، رم دو گیگابایتی آن است. همچنین با توجه به پردازنده دوهسته‌ای که دارد توانسته برنامه‌های اندرویدی را به خوبی پشتیبانی کند. قیمت این تبلت 479 هزار تومان است.

اما در میان آنهایی که با قیمت‌های پایین‌تر عرضه شده‌اند، تبلت Fondi Pad K750 با توجه به امکاناتی که دارد مقرون‌ به‌صرفه است و با توجه به برنامه‌ها و طراحی کودکانه‌ بدنه آن برای کودکان پیشنهاد می‌شود. البته باید به حافظه رم اندک آنها نیز اشاره کرد.

Alcatel OneTouch POP 7 3G - 16GB: این تبلت از باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت‌هایی است که 7 اینچ دارد و نسبت به امکاناتی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است. این تبلت با پردازشگری دوهسته‌ای، دارای دوربینی دو مگاپیکسلی است، همچنین امکان استفاده از سیمکارت‌های نسل دوم ،سوم و امکان برقراری تماس تلفنی و همچنین GPS از موارد قابل ذکر در مورد این محصول هستند. رم این تبلت 1 گیگابایت و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است.

i-Life ITELL K3400i Dual SIM Tablet - 8GB :تبلت دیگری است که به گفته برخی از فروشندگان پرفروش بوده است. این تبلت که از تبلت‌های جدید در بازار است که با مقدار رم یک گیگابایت و ظرفیت هشت گیگابایت، صفحه نمایشی هفت اینچی دارد و از مزایایی همانند پشتیبانی از دو سیم‌کارت به طور همزمان، اجرای به‌روز ترین نسخه‌ سیستم عامل اندروید (لالی‌پاپ)، پشتیبانی از قابلیت USB OTG، قیمت مناسب بهره می‌برد. اما در مقابل ضعف‌های مانند کیفیت متوسط نمایشگر، نبود حسگر نور محیط و... دارد که به نسبت قیمت مناسب آن، موارد خاصی به شمار نمی‌آیند.

Lenovo A8-50 A5500 - 16GB: این تبلت دوربینی 5 مگاپیکسلی دارد، حافظه رم آن یک گیگابایت است و پردازنده آن چهارهسته‌ای است و از آنجا که برخی از فروشندگان معتقدند که به طور کلی تبلت‌های سری A لنوو بسیار خوش‌قیمت هستند، از تبلت‌های مناسب برای خرید به شمار می‌آیند.

با این حال اگر چه امکاناتی که این تبلت‌ها عرضه کرده‌اند نسبت به سایر تبلت‌ها که در بازار موجودند و با قیمت‌های بیشتری ارائه شده‌اند قابل غیاث نیست، اما می‌توان از این تبلت‌ها نهایت استفاده را داشت و همین تبلت‌ها نیاز برخی از کاربران را تامین می‌کند. پس کاربران باید با توجه به نیازهای خود این وسیله را خریداری کنند.

ارزان‌ترین‌ها تبلت‌های بازار کدامند؟

منبع: اقتصادنیوز



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    1 0
    مشرق تبلت های ایرانی همه زیر 500 هستند ولی چرا تو این لیست نیستند؟ وقتی رهبر فرمودند از تولید ملی حمایت کنید. اینه ولایت مداری شما؟ وقتی جوون ایرانی بیکاره چرا شما فقط با تبلیغ تبلت خارجی واسه کارگرای چینی و تایوانی شغل ایجاد میکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس