کد خبر 472031
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

در حالی مصرف بنزین در آخرین روزهای شهریور به 80 میلیون لیتر رسیده است که براساس آخرین اطلاعات ارائه شده، موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت تا پایان شهریور ماه امسال به ٥٨٠ میلیون لیتر کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، در حالی مصرف بنزین در آخرین روزهای شهریورماه به حدود 80 میلیون لیتر رسیده است که براساس آخرین اخبار و اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت تا پایان شهریور ماه امسال به ٥٨٠ میلیون لیتر کاهش یافته است.

٢٧ درصد از باقیمانده بنزین ٧٠٠ تومانی به موتورسیکلتها و ٧٣ درصد بقیه نیز به خودروهای سواری مربوط می شود که انتظار می رود ٥٨٠ میلیون لیتر بنزین باقیمانده در کارتهای سوخت نیز با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان آبان ماه امسال، مصرف شود.

به گفته سید ناصر سجادی، از زمان اعلام تک نرخی شدن بنزین (پنجم خردادماه امسال) و فرصت استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت، تا پایان مردادماه، هرماه به طور میانگین ٤٠٠ میلیون لیتر از موجودی کارتهای سوخت کم شده است.

پس از اتمام مهلت قانونی استفاده از موجودی بنزین 700 تومانی در کارتهای سوخت یکی از مواردی که برای مردم و جایگاه دارهای عرضه سوخت سوال شده است، تعیین تکلیف کارتهای سوخت است، به طوری که برخی از مسئولان ادعا می کردند، این کارتها دیگر قابلیت استفاده ندارد و مصرف کنندگان می توانند با استفاده از کارتهای جایگاهداران اقدام به سوخت گیری کنند.

این گزارش حاکی است، اما مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به طور قاطع اعلام کردند که کارتهای سوخت جمع آوری نمی شود و مصرف کنندگان می توانند مانند گذشته از کارت خود استفاده کنند.

پس از اتمام موجودی بنزین 700 تومانی در کارتهای سوخت سهمیه های 500 لیتری خودروهای سواری شخصی با نرخ 1000 تومان قابل استفاده است و مصرف کنندگان می‌توانند از این موجودی استفاده کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس