کد خبر 471752
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳

محققان فضایی توانسته اند مدل های سه بعدی از مکان های سکونتی را بر روی کره ماه و مریخ تهیه نمایند.

به گزارش مشرق، اگر چه این پروژه هنوز به نوعی جدید است، اما معماری چاپگر سه بعدی می تواند به صورت بالقوه برای تسلط بر کره مریخ مورد استفاده قرار گیرد. 

با رقابتی که سازمان فضایی ناسا در جستجوی ایده هایی سه بعدی برای فراهم آوردن زیستگاه بر روی کره مریخ فراهم آورده است، شرکت فرانسوی Fabulous یک مدل مفهومی از پناهگاه را ارائه داده است. پناهگاه Sfero در حالت سه بعدی و با استفاده از مواد اولیه ای که بر روی سیاره سرخ قرار دارند، عملی خواهد شد.

خانه‌های مسکونی مریخ به این شکل هستند +عکس

فضای داخلی این پناهگاه از سه طبقه تشکیل شده است. بالاترین طبقه، شبیه یک نیم طبقه است و اندازه آن حدود 3 متر مربع (32 فوت مربع) می باشد، و بیشتر به مواد غذایی اختصاص دارد که در حال رشد هستند. طبقه زیرین یا همان طبقه وسط اندازه ای حدود 29 متر مربع(312 فوت مربع) دارد و شامل اتاق کار و حمام میباشد. سرانجام پایین ترین طبقه مساحتی حدود 40 متر مربع (430 فوت مربع) دارد و شامل چهار قسمت برای خواب می باشد. ساکنین این پناهگاه هم با استفاده از راه پله می توانند بین طبقات رفت و آمد داشته باشند.

خانه‌های مسکونی مریخ به این شکل هستند +عکس

این مدل مفهومی به طور قطعی قابل تحقق نمی باشد، اما طراحی هایی شبیه این می توانند به عنوان نشانه ای باشند از آنچه که قرار است ساخته شود و با هدف مکان زندگی فضانوردان مورد استفاده قرار گیرد. 

همچنین در این زمینه آژانس فضایی اروپا نیز به دنبال این است تا ساختمان های سه بعدی را بر روی کره ماه راه اندازی نماید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس