کد خبر 471742
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳

رهبر کنونی کاتولیک های جهان اولین پاپی است که در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان اولین پاپی است که در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند.

این شبکه درباره سفر پاپ فرانسیس به آمریکا گزارش داد پاپ می خواهد وفادار به لقبی بماند که به او داده اند: یعنی پاپ فقرا. پاپ فرانسیس هیچگاه در این تردید نکرده است برای گفتگو یا گرفتن عکس با کسانی که در فاصله دورتر قرار دارند و ساعت ها به انتظار نشسته اند، از کاروان همراهش جدا شود. او گاهی اوقات با این رفتارهای ناگهانی شخصیت های بزرگی را منتظر نگه داشته است. این اتفاق امروز صبح نیز تکرار شد و اوباما و همسرش منتظر رسیدن او به کاخ سفید ماندند. او در آنجا مورد استقبال گرمی قرار گرفت. حدود یازده هزار نفر در باغ های کاخ سفید جمع شده بودند. همین صحنه ها در کلیسای واشنگتن نیز تکرار شد و حدود بیست تا بیست و پنج هزار نفر نیز در این مکان حضور داشتند. 

این خبرنگار افزود مسئله تغییرات اقلیمی جزو مسائلی است که اوباما و پاپ توافق کاملی در مورد آن دارند. به اعتقاد آنان، مقابله با این مسئله باید از هم اکنون آغاز شود و نباید منتظر ماند. از سوی دیگر مسائلی وجود دارد که از سوی پاپ مطرح شده و محل مناقشه است. به خصوص می توان به مسائل مربوط به خانواده اشاره کرد. پاپ فرانسیس از نگاهی مذهبی به این مسئله نگه می کند و ازدواج سنتی را حائز اهمیت می داند. این در حالی است که دیوان عالی آمریکا به تازگی به ازدواج همجنسگرایان چراغ سبز نشان داده است. 

از سوی دیگر، پاپ خواستار استقبال از آوارگان شده است. دولت آمریکا از کمک های میلیاردی به سوری ها سخن به میان آورده و این در حالی است که این کشور تعداد بسیار کمی از آوارگان سوری را پذیرفته است. این تعداد کمی بیش از هزار نفر است. قرار است این تعداد تا دو سال آینده ده برابر شود که بازهم از نظر پاپ رقم کوچکی است. دیگر موضوعات همچون آشتی دوباره آمریکا و کوبا نیز مطرح است. برخی از این موضوعات احتمالاً فردا در جریان سخنرانی مهم پاپ فرانسیس در کنگره آمریکا نیز مطرح خواهد شد. پاپ فرانسیس اولین پاپ تاریخ است که در مقابل اعضای این نهاد بسیار مهم آمریکا سخنرانی می کند.

پاپ بندیکت شانزدهم نیز در آوریل سال 2008 از آمریکا دیدن کرده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس