کد خبر 471654
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

پنتاگون از رهگیری هواپیمای جاسوسی خود از سوی جنگنده چینی در دریای زرد خبر داد.

به گزارش مشرق، یک جنگنده چینی با رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا در نزدیکی ساحل چین در هفته گذشته پرواز خطرناک و ناامنی انجام داد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون در این باره اظهار داشت: «جنگنده چینی در حین رهگیری پرواز خطرناکی را در کنار هواپیمای « RC-135» نیروی دریایی امریکا انجام داد. البته این حادثه در موقعیت تصادم بر فراز دریای زرد نبود.»

بر اساس این گزارش، بوئینگ RC-135 شناسایی در حین پرواز در دریای زرد در نزدیکی 80 مایلی چین بود که جنگنده  چینی به طور خطرناکی از کنار این هواپیما عبور کرد. فاصله این هواپیمای چینی با هواپیمای تجسسی آمریکایی 500 پا اعلام شد. این حادثه در 15 سپتامبر (هفته گذشته) رخ داد.

«جان مک‌کین» از سناتورهای آمریکا نیز این حادثه را «خطرناک» نام نهاد و در توصیف آن گفت: « چین با احساس جسارت به ادامه الگوی رفتار پرخاشگرانه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام می‌دهد.»

چنین حادثه مشابهی اوت گذشته نیز رخ داد و یک جنگنده چینی در دریای چین جنوبی به 20 پایی هواپیمای آمریکایی نزدیک شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    نکنه برای چین هم گزینه روی میز دارید!!!خخخخخخ جای سفت .....که بهتون بپاشه.ابر قدرتی شما فقط برای گینه بیسائو جلال و جبروت شاید داشته باشه.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    «جان مک‌کین» از سناتورهای آمریکا نیز این حادثه را «خطرناک» نام نهاد و در توصیف آن گفت: « چین با احساس جسارت به ادامه الگوی رفتار پرخاشگرانه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام می‌دهد.» طرف رفته بیخ گوش چین جاسوسی میکنه بعد میگه چین تو آسیا پرخاشگری میکنه! عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    احمالا جنگ جهانی سوم بین همین چین و آمریکا باشه ! قانون عمل و عکس العمل میگه بمب هایی که امریکایی ها روی مردم ژاپن انداختن یک روزی باید روی خودشون برگرده.حالا از طرف کی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس