با وجود تاکید گودرزی مبنی بر خودداری از سفرهای غیر ضروری، دستاورد حضور برخی از مسئولان در سفرهای برون مرزی چیست؟

به گزارش مشرق، مشکلات مالی در ورزش با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و وجود تحریم‌های خارجی در این سال‌ها به ورزش کشور ضربه زده است و وزارت ورزش و تمام بخش‌های مدیریتی سعی دارند تا با به کارگیری اقتصاد مقاومتی امسال که سالی مهم برای ورزش کشور و کسب سهمیه‌های المپیک محسوب می‌شود را پشت سر بگذاند تا ورزش کشور با حداکثر توان خود راهی رویداد مهم المپیک شود.

لزوم اردوهای آمادگی، حضور در مسابقات برون مرزی به منظور افزایش امتیاز ورزشکاران در برخی از رشته‌ها مانند شمشیربازی و تکواندو برای کسب سهمیه المپیک و البته استفاده از بهترین امکانات آمادگی برای ورزشکاران المپیکی قطعا مستلزم هزینه‌های زیادی خواهد بود که با توجه به بودجه ورزش کشور مدیران ورزشی باید با برنامه‌ریزی از حداقل‌ها حداکثر بهره را ببرند.

با توجه به سابقه مدیریتی برخی از مدیران ورزشی قطعا تحقق خواسته‌های ورزشکاران و کسب بهترین نتیجه دور از دسترس نیست و با توجه به تاکیدات وزیر ورزش بر اقتصاد مقاومتی مطمئنا بهترین نتیجه برای ورزش کشور رقم خواهد خورد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان بارها در دیدار با روسای فدراسیون‌های ورزشی شرایط اقتصادی ورزش و کشور را یادآوری کرده است و و از آنها خواسته است تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و شخصا نیز در این زمینه پیش قدم بوده است و با وجود دعوت‌های مکرر از سوی فدراسیون‌های جهانی برای حضور در مسابقات برون مرزی از این امر اجتناب کرده است.

شاید هنوز از یاد اهالی ورزش نرفته باشد که وزیر ورزش از سفر به برزیل برای دیدن جام جهانی و همچنین سفر به استرالیا در جام ملت‌های آسیا خودداری کرد. اتفاقی که شاید کمتر از مدیران ورزرشی دیده باشیم.

گودرزی در سفرهای برون مرزی خود نیز به حداقل‌ها اکتفا کرده و حضور وی در جام جهانی هندبال و بازی‌های آسیایی اینچئون، با حداقل روزها انجام شد و از سفر طولانی مدت با کاروان ورزشی ایران خودداری کرد.

اما در شرایطی که وزیر ورزش تا این حد در بحث سفرهای برون مرزی با احتیاط و آینده نگری عمل می کند برخی افراد در وزارت ورزش در سفرهای برون مرزی بعضا غیر ضروری پیش قدم هستند؛ سفرهایی که این افراد گزارشی هم از دستاوردهای سفر خود در اختیار افکار عمومی قرار نمی‌دهند.

یکی از همین سفرها اعزام تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به مسابقات لاس‌وگاس در آمریکا بود که شنیده شده همراهی دو معاون از وزارت ورزش در این سفر با انتقادهای زیادی همراه بوده است. حضور معاونان و یا مدیران به عنوان نماینده وزیر ورزش در سفرهای برون مرزی و همراه با ورزشکاران امری طبیعی است اما شاید بهتر باشد معاونان مربوط به هر حوزه در سفرها شرکت و در پایان دستاوردهای سفر خود را نیز اعلام کنند.

برای مثال درخواست سفر صادقی، مدیر کل روابط بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان از خرداد سال گذشته در 10 سفر برون مرزی صادر شده که وی در 5 سفر حضور یافته است.

حضور در سمینار منطقه‌ای کاربرد استراتژیک مالکیت معنوی درصنعت ورزش در سنگاپور در  آذر ماه سال 93؛ مسابقات قهرمانی جهان هندبال به میزبانی قطر در آذر سال 93؛ مراسم افتتاحیه اولین دوره بازی‌های قاره‌ای اروپا به میزبانی آذربایجان در 22 خرداد سال جاری، سفر  به عراق در پاسخ به دعوت وزیر ورزش عراق شهریور ماه سال جاری، حضور در کمیسیون مشترک صربستان شهریور ماه جاری از جمله سفرهای مدیر کل روابط بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان است که امیدواریم بهترین نتایج را برای ورزش کشور در بحث بین‌المللی به دنبال داشته باشد.

همچنین وی قرار بود در  بیستمین سالگرد تأسیس کمیته جوانان سازمان ملل متحد در ایالات متحده آمریکا در خرداد ماه سال گذشته، در اولین اجلاس جهانی سیاست جوانان کشور آذربایجان آبان ماه سال گذشته، جام ملت‌های آسیا در استرالیا در بهمن سال گذشته، مراسم افتتاحیه ورزش ارامنه جهان به میزبانی ارمنستان در مرداد ماه سال جاری و جلسات هماهنگی امور جوانان و عقد توافق نامه با روسیه در مرداد سال جاری نیز شرکت کند که این سفر‌ها لغو شده است.

به هرحال در شرایطی که وزارت ورزش در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه‌های مدونی را پیگیری کرده و البته از وزارتخانه‌های پیش قدم در این امر نیز محسوب می‌شود لزوم توجه به این امر از سوی مدیران وزارتی نیز وجود دارد و امیدواریم این سفرها نیز در راستای توسعه ورزش باشد تا نتایج آن را در ورزش مشاهده کنیم.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس