کد خبر 471547
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

رئیس فدراسیون جودو در واکنش به غیراستاندارد بودن تاتامی و لباس‌های اهدایی از سوی فدراسیون جهانی گفت: فدراسیون جهانی این تاتامی‌های جدید را برای تمرین کردن تایید کرده است.

به گزارش مشرق، این روزها صحبت‌هایی در رسانه‌ها مطرح شده مبنی بر اینکه لباس‌ها و تاتامی‌هایی که فدراسیون جهانی به ایران ارسال کرده غیر استاندارد و نامناسب است. البته طبق صحبت‌های رئیس فدراسیون برای ترخیص کردن این لباس‌ها از گمرک، فدراسیون مبلغ 60 میلیون پرداخت کرده که گویا ارزش این لوازم در داخل کشور خیلی پایین‌تر از این مبلغ پرداختی است، اما رئیس فدراسیون همچنان معتقد است که این تاتامی‌ها استاندارد است و لباس‌ها نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

محمدعلی رستگار در پاسخ به این سؤال که گویا لباس‌ها و تاتامی اهدا شده از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون جودوی ایران غیراستاندارد و نامناسب است، گفت: ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که این هدایا از اردیبهشت ماه وارد گمرک شهریار ایران شد و حدود 3.5 ماه تلاش می‌کردیم تا از طریق مکاتباتی که با وزارت ورزش و نامه‌نگاری‌هایی که از سوی سجادی و افشارزاده به گمرک ایران داشتیم این لوازم بدون اخذ گمرکی ترخیص شود.

وی در ادامه افزود: سال 90 در مجلس شورای اسلامی یک قانونی تصویب شده مبنی بر اینکه تمام هدایا و در واقع چیزهایی که از سوی مراجع بین‌المللی به فدراسیون‌ها اهدا می‌شود باید برای آنها نیز عوارض پرداخت شود. البته قبل از سال 90 قانون به این صورت نبود. به هر حال تمام تلاش 3.5 ماهه ما در پایان با توجه به این قانون محقق نشد. نهایتا با مکاتبات و تلاش‌هایی که صورت گرفت ما 60 میلیون تومان از وزارت ورزش و جوانان پول دریافت کردیم و به گمرک پرداخت کردیم تا لباس‌ها و تاتامی‌ها را تحویل بگیریم.

رستگار در ادامه صحبت‌های خود افزود: این مبلغ که به گمرک پرداخت شده در واقع از یک جیب دولت به یک جیب دیگر منتقل شده و اتفاق خاصی رخ نداده است. این قانون خواست دولت بوده و ما نیز به عنوان مسئول فدراسیون باید دستورالعمل‌هایی که مجلس شورای اسلامی و دولت تصویب کرده اند را رعایت کنیم.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه در مورد اینکه قرار است این لوازم بین استان‌ها توزیع شود، گفت: قرار است تاتامی و لباس‌هایی که گرفته‌ایم بین 10 استان توزیع شود. علمی رئیس سازمان لیگ فدراسیون را مسئول هماهنگی بین هیأت‌ها کرده‌ایم تا این کار را انجام دهد.

وی در مورد اینکه تمام  تاتامی‌ها و لباس‌ها طبق استاندارد جهانی و با کیفیت است،‌ گفت: تاتامی‌هایی که فدراسیون جهانی به ما ارسال کرده برای تمرین کردن است و فدراسیون جهانی این تاتامی‌ها را تأیید کرده است. این تاتامی‌ها از کشور ایتالیا وارد شده و از نظر فدراسیون جهانی برای تمرین کردن تأیید شده و مورد تأیید کارشناسان کشورمان نیز است.

رستگار در واکنش به این سوال که این تاتامی‌ها بیشتر به شیاب‌چانگ‌هایی شباهت دارد که تکواندوکاران روی آنها تمرین می‌کنند و آیا مشکلی برای جودوکاران به وجود نمی‌آورد، گفت: در جودو آنچه که اهمیت دارد این است که تاتامی ها قدرت ارتجاعی داشته باشند که در حال حاضر مهر فدراسیون جهانی روی این تاتامی ها برای تمرین کردن ثبت شده است. با توجه به تفاوتی که بین تاتامی‌های قدیم و جدید وجود دارد هزینه تاتامی‌هایی که به ما فرستاده‌اند ارزان‌تر است و قدرت خرید برای تمام فدراسیون‌های دنیا بیشتر شده است.

وی در واکنش به این سوال که شنیده شده لباس‌های جودو نامناسب است، گفت: همه لباس‌ها یک برند فرانسوی است که از فرانسه مستقیم به کشور ما آمده است. ورزشکاران این برند را به خوبی می شناسند. این لباس‌ها در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان است. البته عمدتاً برای نونهالان است. جنس این لباس‌ها با لباس‌های بزرگسالان متفاوت است. لباس‌هایی که برای نونهالان وارد کرده‌ایم به این شکل است که جودوکاران نونهال یک سال با آن می‌تواند تمرین کند، اما لباس بزرگسالان اینطور نیست و جودوکاران با آن لباس‌ها چند سال می‌توانند تمرین کنند.

رئیس فدراسیون جودو در واکنش به این سؤال که گویا به یکی از جودوکاران المپیک مبلغ 200 دلار از سوی شورای کمیته المپیک پول پرداخت شده  و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: مبلغ آن چیزی نیست که اعلام شده و ما هر پولی که دریافت می‌کنیم را به ورزشکاران واریز می‌کنیم. در حال حاضر حضور ذهن ندارم و پس از بررسی؛ مبلغ دقیق را اعلام می‌کنم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس