شبکه ان‌بی‌سی با گزارشی مربوط به اسناد محرمانه متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا نوشته است که این آژانس در سال 2007 تمام مکالمات هیئت اعزامی ایران به نشست مجمع عمومی سازمان ملل را شنود می‌کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه ان‌بی‌سی آمریکا روز چهارشنبه به نقل از گزارشی تحلیلی در مورد عملیات‌های محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا، مدعی جاسوسی واشنگتن از هیئت اعزامی ایران به نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2007 شد.

این شبکه آمریکایی نوشته است: «آژانس امنیت ملی آمریکا احتمالا این هفته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از سران خارجی نظیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران،‌ جاسوسی خواهد کرد.»

در این گزارش به نقل از یک کارشناس اطلاعاتی سابق تصریح شده است که این جاسوسی می‌تواند شامل شنود مکالمات تلفنی و اتاق‌های هتل باشد.

ان‌بی‌سی با استناد به یک «گزارش فوق محرمانه» مربوط به عملیات‌های گذشته علیه هیئت ایرانی، نوشته است که این گزارش نشان می‌دهد جاسوسی الکترونیکی تا چه حد می‌تواند گسترده باشد. بر اساس این سند، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در سال 2007 تمام مکالمات تلفنی احمدی نژاد و هیئت 143 نفری همراه وی، مشتمل بر هزاران مکالمه را رصد و شنود کرده‌اند.

این سند سه صفحه‌ای تحت عنوان «توصیه‌هایی برای عکس‌العمل سریع موفق» تشریح کرده است که در سپتامبر 2007 زمانی که دولت جورج بوش از آژانس امنیت ملی آمریکا خواست به طور کامل سفر احمدی‌نژاد به نیویورک را در نظر بگیرد، چه اتفاقی افتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    چه خبر از برجام؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس