کد خبر 471371
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه روز نخست مهرماه نسبت به سالهای گذشته بار ترافیکی روانی داشتیم، گفت: تمهیدات ترافیکی ما برای ۴ مهرماه است.

به گزارش مشرق، همایون فتاحی در حاشیه ستاد استقبال از مهر قلم با بیان اینکه امسال به دلیل قرار گرفتن روز اول مهر در بین تعطیلات، ترافیک روان‌تری نسبت به سال گذشته داشتیم، گفت: در سالهای گذشته ۱۷۰ تا ۱۸۰ کیلومتر از معابر پایتخت درگیر ترافیک سنگین می‌شد که امسال ۱۲۰ کیلومتر از معابر ما دچار ترافیک شده بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم درگیری اصلی ترافیکی ما روز شنبه ۴ مهرماه باشد و تلاش می‌کنیم با اقدامات انجام شده، شهروندان با آسایش بیشتری تردد داشته باشند.

فتاحی با اشاره به اقدامات انجام شده برای روان شدن ترافیک در پایتخت، گفت: تمام سیستم‌های هوشمند در شهر تهران خرابی‌هایشان رفع شده و با ظرفیت صددرصدی از آنها استفاده می‌کنیم، همچنین در صورت هر گونه حادثه بلافاصله واکنش نشان داده تا این حوادث از ظرفیت معابر نکاهد و باعث افزایش بار ترافیکی نشود.

به گفته مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران، تصادف و خرابی خودروها دو عامل افزایش بار ترافیکی در معابر پایتخت هستند که می‌توانند معطلی در معابر را حتی تا یک ساعت افزایش دهند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تقاطع تهران به صورت هوشمند کنترل می‌شوند، گفت: متاسفانه برخی از عوامل ترافیک‌زا، عدم مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی صاحبان خودرو و عابران پیاده است.

فتاحی با اشاره به کنترل هوشمند سرعت خودروها در بزرگراهها، گفت: پیش از این سرعت بالا در بزرگراهها باعث تلفات جانی بسیاری بود که بیشتر حوادث نیز برای رانندگان ۲۰ تا ۳۰ سال که رانندگان جوان بودند رخ می داد؛ اما با کنترل هوشمند، آمار تصادفات به شدت کاهش پیدا کرد و در حال حاضر متوسط سرعت در بزرگراههای شمالی به جنوبی ۸۰ کیلومتر است و برای تعیین سرعت، ایمنی را شرط اول قرار می‌دهیم.

وی در خصوص بار ترافیکی پایتخت در روز اول مهر، گفت: ما ۲۰ درصد افزایش بار ترافیکی داشتیم و بزرگراههای همت، بزرگراه آبشناسان تا کردستان، بزرگراه نیایش قبل از اشرفی اصفهانی، بزرگراه بسیج شمال به جنوب بار سنگین ترافیکی را شاهد بودیم، اما بزرگراه نواب سنگین‌ترین بار ترافیکی را داشت، آن هم به دلیل تصادف موتورسواری در محدوده چمران که بار ترافیکی‌ آن تا میدان ۹ دی نیز کشیده شده بود.

مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران در خصوص حوادث ترافیکی دیگری که روز اول مهرماه رخ داد، گفت: در خیابان ولیعصر تقاطع سایه یک وسیله نقلیه با عابر پیاده خانمی برخورد کرده بود که سبب جراحت عابر پیاده شده بود، همچنین در محدود شمال به جنوب حکیم نیز یک مورد تصادف جرحی داشتیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس