کد خبر 471370
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

امام علی(ع) می فرمایند: بی گمان هنگامی که قائم ما قیام کند، مسجد کوفه را ویران کرده، قبله آن را تعدیل می کند.

 به گزارش مشرق، یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(عج) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟

سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت(عج) چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

اصلاحات اجتماعی و تجدید ساختمان مساجد

در زمینه احکام جدید و قضاوت های حضرت مهدی در زمان ظهور و اصلاحات اجتماعی که انجام می دهند روایات بسیاری وجود دارد. در روایات از این تغییرات با عباراتی مانند قضای جدید، سنت جدید، دعای جدید و کتاب جدید نام برده شده است که ما آن را جز زنده کردن سنت محمدی نمی دانیم ولی دگرگونی ها به اندازه ای چشمگیر است که وقتی مردم با آن روبرو می شوند با تعبیر "او دین جدیدی آورده است" یاد می کنند.

تخریب مسجد کوفه و تعدیل قبله آن

اصبغ بن نباته می گوید: امیر مومنان(ع) هنگام ورود به مسجد کوفه – که در آن هنگام با خزف و گل پخته ساخته شده بود- فرمود: وای بر کسی که تو را ویران کرد! وای بر کسی که زمینه ویرانی تو را آسان کرد! وای بر آن که تو را با گل و خاک پخته نابود کرد و جهت قبله نوح را تغییر داد.

آنگاه ادامه داد: خوشا به حال کسی که شاهد ویرانی تو در روزگار حضرت قائم از اهل بیت می باشد! آنان نیکان امت هستند که همراه نیکان عترت می باشند.

همچنین آن حضرت می فرمایند: بی گمان هنگامی که قائم ما قیام کند مسجد کوفه را ویران کرده، قبله آن را تعدیل می کند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس