کد خبر 470929
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی پس از گفتگو با افراد جدا شده از داعش دلایل عمده ترک این سازمان تروریستی را منتشر کرد.

چرا داعشی‌ها از داعش جدا می‌شوند؟
به گزارش مشرق، هافینگتون پست نوشت: طی سالهای گذشته ده‌ها هزار نفر برای پیوستن به داعش به سمت عراق و سوریه سفر کردند اما واقعیتهای زندگی در محدوده تحت تسلط این گروه باعث شد که بسیاری از آنها از تصمیم خود پشیمان شوند.

در گزارش هفته گذشته مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌ گرایی افزایش تمایل افراد برای صحبت درباره علت ترک این سازمان تروریستی مورد بررسی قرار گرفت. طبق این گزارش سرخوردگی از شیوه اداره گروه داعش و تفاوت آن با وعده‌های داده شده در زمان عضو‌گیری یکی از دلایل ترک این گروه است.

یکی دیگر از دلایل اصلی ترک داعش مطلع شدن نیروها از فساد فرماندهان و فعالیتهای غیراسلامی آنان اعلام شده است. به گزارش پیتر نیومن نژادپرستی و مجبور کردن یک جنگجوی هندی به تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی یکی از این موارد بود.

دلیل دیگر که اعتراض برخی از اعضای  این گروه را به همراه داشته است به قتل رساندن غیرنظامیان، ازجمله زنان و کودکان توسط داعش است.

درگیری میان گروه داعش و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی به جای تمرکز برای سرنگونی بشار اسد  نیز یکی دیگر از دلایل ترک این گروه گزارش شده است. آنها همچنین از کیفیت زندگی در مناطق تحت کنترل داعش شکایت داشتند و معتقد بودند که وعده‌های داعش در ایجاد یک زندگی کامل بر اساس شرع اسلام، تقسیم ثروت، خدمات اجتماعی و حتی ایجاد واحد پول مخصوص داعش کاملا دروغ بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس