کد خبر 470728
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به رقابت نابرابر بخش خصوصی با شرکت‌های شبه دولتی گفت: دولت باید با رانت‌های اطلاعاتی برخورد کند.

به گزارش مشرق، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به چالش‌های پیش رو فعالان اقتصادی گفت: فروش اطلاعات یکی از مشکلات فعالان اقتصادی است چرا که در هر کشور از یک سری اطلاعات صیانت می‌شود و در زمان مشخص به دست فعالان اقتصادی می‌رسد و شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شود که همه به طور مساوی بتوانند از آن استفاده کنند اما متأسفانه در کشور ما این طور نیست.

وی افزود: متأسفانه برخی افراد خاص با دسترسی به رانت‌های اطلاعاتی قبل از ابلاغ و یا لغو یک قانون از آن مطلع شده و شرایط را برای خود مهیا می‌کنند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با انتقاد از رقابت نابرابر بین بخش خصوصی واقعی و بخش شبه دولتی گفت: در شرایط امروزی بسیاری از شرکت‌های بزگ شبه دولتی از پرداخت مالیات معاف هستند در حالی که یک فعال اقتصادی واقعی موظف به پرداخت انواع مالیات‌ها هستند.

لاهوتی تصریح کرد: این شرایط نابرابر و همچنین عدم دسترسی فعالان اقتصادی به اطلاعات کاری و اقتصادی موجب شده تا فعالان اقتصادی در برابر شرکت‌های شبه دولتی امکان رقابت نداشته باشند.

به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران تمام این عوامل موجب شده تا هزینه کالاهای بخش خصوصی در مقایسه با شرکت‌های شبه دولتی 20 درصد گران‌تر باشد.

وی ادامه داد: درخواست ما از دولت تدبیر و امید این است که با انواع فساد در کشور از جمله فساد اطلاعاتی برخورد جدی کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس