کد خبر 470678
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

بزرگ ترین مجتمع علمی فرهنگی و قرآنی در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع در كربلای معلی با هدف تدریس رشته های مختلف علوم قرآنی و اسلامی و جذب طلاب و فضلای حوزه علمیه ساخته می شود.

 به گزارش مشرق، آستان قدس حسینی بنا دارد بزرگ ترین پروژه علمی عراق را به نام مجتمع امام حسین علیه السلام بنا كند.

مناف فؤاد حسن، مسئول این پروژه گفت: این مجتمع قرآنی كه مورد استفاده طلاب علوم دینی و دانشجویان قرار خواهد گرفت، از مهم ترین پروژه های علمی و فرهنگی حرم مطهر حسینی است و در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع اجرا می شود.

وی افزود: معماری این پروژه اسلامی است و شامل دو دانشكده جداگانه برای پسران و دختران می باشد و هر كدام از دانشكده ها شامل سه طبقه شامل بخش های مختلف آموزشی و اداری و كتابخانه می باشد كه هدف از آن آموزش رشته های مختلف علوم قرآنی و اسلامی می باشد.

این مجتمع در 5 كیلومتری كربلا با هزینه بیش از 80 میلیارد دینار و به مدت زمان 3 ساله ساخته خواهد شد.
ساخت بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی در كربلا
مساحت این مجتمع 25 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است كه در مجموع ساخت آن به 42 هزار متر مربع خواهد رسید و تاكنون 20 درصد از این پروژه پیشرفت داشته است.

هدف از ساخت این پروژه عظیم قرآنی، جذب و آموزش علاقه‌مندان به علوم قرآنی و مطالعات اسلامی از میان طلاب و فضلای حوزه علمیه است.

این مجتمع قرآنی ظرفیت پذیرش 500 طلبه را دارد كه در حاشیه این مجتمع، خوابگاه مسكونی نیز برای طلاب و دانشجویان جهت تحصیلات تكمیلی طراحی شده است و نوع معماری به كار رفته اسلامی و مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس