کد خبر 470646
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳

اجرای مرحله اول طرح عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش بعد از چهار وعده ناکام، فردا عملیاتی می‌شود.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی دی ماه سال 93 اعلام کرد که از ابتدای سال 94  مرحله اول عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش اجرا خواهد اما این وعده در تاریخ مورد نظر عملی نشد.

بعد از آن شهرام آدم نژاد؛ معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری اجرای مرحله اول این طرح را به ابتدای خرداد ماه و بعد از آن به ابتدای تیرماه موکول کرد اما با گذشت چهارماه از اولین وعده، گازوئیل بر اساس بارنامه خودروهای دیزلی عرضه نشد.

اواخر شهریور هم تاریخی بود که عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور برای اجرای این طرح اعلام کرد اما اواخر ماه معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری ابتدای مهر ماه ( فردا) را به عنوان زمان اجرای طرح تعیین کرد.

  طرح عرضه گازوئیل بر اساس پیمای - مصوبه هیئت وزیران و با هدف مبارزه با قاچاق، در دو مرحله اجرا می‌شود؛ در مرحله اول عرضه گازوئیل بر اساس بارنامه خودروهای دیزلی است؛ در این مرحله اطلاعات همه ناوگان اعم از کامیون‌، اتوبوس و مینی‌بوس در سامانه متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ثبت و پس از پایش و راستی‌آزمایی با توجه به مدارک و اطلاعات، بارنامه، پلاک خودرو و صورت وضعیت، این داده‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تخصیص سوخت اعلام می‌شود.

در مرحله دوم که قرار است مهرماه 95 اجرایی شود سوخت عرضه شده برای همه ناوگان اعم از درون شهری و برون شهری بر اساس سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (جی پی اس) محاسبه می‌شود.

طبق پایش انجام شده 400 هزار کامیون، 20 هزار اتوبوس و 36 هزار مینی‌بوس بین‌شهری وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس