کد خبر 470512
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

کتاب شرح اسم، زندگینامه رهبر معظم انقلاب، به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر شد.


به گزارش مشرق، این اثر فرهنگی شرح زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 1318 تا 1357 است که توسط اسماعیل بندری از محققان و مترجمان ترکیه ای و علاقه مند به انقلاب اسلامی از فارسی به ترکی استانبولی ترجمه و به همت انتشارات کوثر ترکیه به زیور طبع آراسته شده است.
بنابر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از جمله اهداف ترجمه ترکی استانبولی کتاب شرح اسم، می توان به بهره مندی محققان، پژوهشگران و علاقه مندان به انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و تاریخ انقلاب و ایران در کشور ترکیه اشاره کرد.
محتویات این کتاب به زبان فارسی، توسط هدایت الله بهبودی به رشته تحریر درآمده و توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی درمورد زندگینامه رهبر معظم انقلاب از بدو تولد تا سال های کودکی، نوجوانی و همچنین، کارنامه ای مختصر از آغازین کنش های سیاسی و اجتماعی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.
در بخشی از این کتاب به نقش و موقعیت استثنایی معظم له پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بی تردید یکی از عالمان تاثیرگذار در تبیین و ترویج اندیشه سیاسی اسلام و بر آمدن انقلاب اسلامی ایران هستند، اشاره دارد.
مؤلف این کتاب بر دو منبع تکیه داشته که به ترتیب شامل اسناد و خاطرات است. در بخش خاطرات نیز دو منبع را شامل می شود و نخستین منبع خاطرات مفصلی است که ایشان در گفت و گو با مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازگو کرد ه اند که فاصله زمانی تولد تا سال 1342 را در بر می گیرد و دیگری خاطراتی است که توسط محمدعلی آذرشب و به زبان عربی تدوین و منتشر شده است.
در کنار این دو منبع بخش قابل توجهی از منبع دیگری نیز بهره می برد که شامل گفته ها و نوشته هایی است که در طول سالیان اخیر، به ویژه پس از رهبری ایشان توسط همدرسان، شاگردان، مبارزان هم صف و دوستان ایشان بیان شده است.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    خیلی کتاب خوبیه. بخصوص بخشهایی که از زبان خودشون هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس