کد خبر 470457
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

شبکه «افق» برای روزهای مختلف هفته دفاع مقدس، تدارک گسترده‌ای دیده است و جشنواره فیلم‌های سینمایی با موضوع هشت سال دفاع مقدس را پخش می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی و مستند در هفته دفاع مقدس از شبکه افق پخش خواهد شد.

به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌های مختلفی از شبکه‌های مختلف سیما در جدول پخش قرار می‌گیرند که شامل فیلم‌های سینمایی، مستندهای جنگی و مجموعه‌های تلویزیونی هستند؛ شبکه «افق» نیز با توجه به رسالت‌ها و اهداف خود و نیز، روزهای مختلف هفته دفاع مقدس، تدارک گسترده‌ای دیده است.

در طول این هفته، جشنواره فیلم‌های سینمایی با موضوع جنگ تحمیلی در نظر گرفته شده؛ فیلم سینمایی «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا درباره گوشه‌ای از فعالیت‌های شهید چمران در کردستان، «شیار 143» به کارگردانی «نرگس آبیار» در مورد انتظار مادر یک شهید برای دیدن پیکر فرزندش، «خانه‌ای کنار ابرها» ساخته «سید جلال دهقانی» با موضوع همراهی دو دوست برای رسیدن به هدفی مشترک در سال‌های میانی دهه 60، «روز سوم» روایت آخرین روزهای مقاومت در خرمشهر به کارگردانی «محمدحسین لطیفی»، «هراس» به کارگردانی «شهریار بحرانی» و با موضوع تلاش کارکنان یکی از سفارت‌خانه‌های غربی برای خارج کردن برخی اسناد محرمانه از کشور و «فرزند خاک» ساخته محمدعلی آهنگر، داستان تلاش زنی برای یافتن جنازه شوهرش بعد از 16 سال در خاک عراق فیلم‌های سینمایی در نظر گرفته شده شبکه افق برای این ایام هستند.

همچنین در مجموعه «فیروزه» که سری دوم آن به معرفی چهره‌های فرهنگی انقلاب با محوریت ادبیات اختصاص دارد، آن دسته از نویسندگانی که دارای آثاری در حوزه جنگ و ادبیات دفاع مقدس هستند حضور می‌یابند.

«نیمه پنهان ماه» نیز عنوان برنامه‌ای گفت‌وگومحور از این شبکه است؛ که در هر قسمت و با حضور همسر یکی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس، به بازخوانی خاطراتی کمتر شنیده شده از آنها می‌پردازد؛ اجرای این برنامه بر عهده «زینب ابوطالبی» است.

طی این هفته همچنین موضوعاتی متناسب با دفاع مقدس در برنامه معارفی و سبک زندگی «قرار» مطرح خواهند شد.

«عصر» عنوان برنامه ترکیبی جدیدی با حضور «نادر طالب‌زاده» از شبکه افق است که طلیعه آن، ویژه‌برنامه‌ای با موضوع دفاع مقدس و با حضور کارشناسان مطرح سیاسی و اجتماعی خواهد بود.

مجموعه «عصر خمینی» که به بررسی گفتمان انقلاب از نظرگاه اندیشه امام راحل و کتاب صحیفه اختصاص دارد هم در هفته دفاع مقدس به کلام بنیان‌گذار کبیر انقلاب در مورد جنگ و لزوم دفاع از کیان اسلام و انقلاب در مقابل دشمنان می‌پردازد.

از دیگر مجموعه‌های مستند ویژه هفته دفاع مقدس که برای پخش از شبکه افق در کنداکتور قرار گرفته‌اند می‌توان به «اقلیم سرخ» با موضوع مناطق عملیاتی راهیان نور استان خوزستان در پنج قسمت اشاره کرد.

«جام در آفساید» هم عنوان مستندی است که به مقطع آغاز جنگ و مقاومت تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی کویت می‌پردازد و قرار است در هفته دفاع مقدس از شبکه افق پخش شود. همچنین «ننه قربون» با موضوع حضور بانوان در قرارگاه پشتیبانی جنگ به‌منظور لباسشویی برای رزمندگان، «نان جنگ» که به تلاش نانوایان در دوران دفاع مقدس برای تامین نان جبهه‌ها می‌پردازد، «شاهرخ» مستندی درباره زندگی شهید شاهرخ ضرغام ملقب به حر انقلاب و «سردار اروند» که در مورد زندگی یکی از شهدای غواص لشکر 41 ثارالله کرمان و با حضور سردار قاسم سلیمانی است، از دیگر مستندهای تک قسمتی هستند که در هفته دفاع مقدس روانه آنتن پخش شبکه افق خواهند شد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس