کد خبر 470385
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

سخنگوی وزارت کشورگفت: علت خاصی در تغییر استاندار کرمانشاه وجود ندارد و این جابه‌جایی‌ها معمول و متعارف است.

به گزارش مشرق، امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه نشست استانداران که در وزارت کشور و در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره علت تغییر استاندار کرمانشاه، گفت: دولت و وزارت کشور یک ارزیابی از استانداران و فرمانداران داشتند و در این جمع‎بندی تصمیم بر این شد که "اسدالله رازانی"  به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب شود.
 
وی در تشریح سوابق رازانی در وزارت کشور افزود: "رازانی" در بخش‌های مختلف وزارت کشور فعالیت کرده و وی معاون بنیاد شهید و استاندار کردستان نیز بوده است.  

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا تغییر استاندار کرمانشاه علت خاصی داشته است، خاطر نشان کرد: هیچ مورد خاصی وجود ندارد و این جابه‌جایی‌ها معمول و متعارف است.  

امیری با اشاره به احتمال تغییر استاندار قزوین گفت: ان‌شاءالله شاهد چنین جابجایی نباشیم و سیاست دولت و وزارت کشور بر عدم تغییر استانداران و فرمانداران است، اما گاهی اوقات ضرورت‌هایی پیش می‌آید که به عنوان یک استثناء ممکن است شاهد تغییراتی باشیم.

وی افزود: استانداران ما تعامل بسیار خوبی با نمایندگان مجلس دارند، این تعامل ضابطه‌مند، جزء سیاست‌های دولت و وزارت کشور بوده هست و ما مشکل خاصی با نمایندگان مجلس نداریم.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جلسه با شورای نگهبان در مورد تائید صلاحیت‌ها گفت: تائید صلاحیت در بعد نظارتی برعهده شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: قانونگذار ما در قانون اساسی نظارت انتخابات را به عهده شورای نگهبان قرار داده، اما چون انتخابات سه رکن دارد که رکن اول مردم، رکن دوم شورای نگهبان و رکن سوم که مجری نیز می‌باشد، وزارت کشور است.

امیری تصریح کرد: ما باید با شورای نگهبان در خصوص انتخاباتی که در پیش داریم تعامل و همکاری داشته باشیم و این تعاملات و جلسات یک امر طبیعی است که انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات 25 فرآیند دارد، گفت: 24 فرآیند انتخابات از قبل فراهم شده بود که فقط جایگزین کردن صندوق‌های الکترونیکی به جای صندوق‌های دستی می‌ماند.

امیری تصریح کرد: در انتخابات گذشته مجلس در 14 حوزه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد، بنابراین انتخابات الکترونیکی که اینک ما صحبت می‌کنیم چیز جدیدی نیست.

وی تاکید کرد: انتخابات مجلس در 14 حوزه تجربه شده و چون تجربه خوبی بوده، دولت محترم تصمیم گرفته است که به خاطر سرعت، دقت و شفافیت این امر را به 9 کلانشهر و شهرستان‌های کوچکی که بسترهای لازمه را دارند توسعه دهد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه آنچه که اکنون اتفاق می‌افتد مدرن کردن همان صندوق‌هایی است که قبلا در 14 شهرستان تجربه شده است، اینکار انجام بگیرد.

وی ادامه داد: نمونه صندوق الکترونیکی که بنا است در انتخابات استفاده شود، هفته گذشته به شورای نگهبان ارائه شد و کارشناسان وزارت کشور توضیحات لازم را به مسئولان ذیربط شورای نگهبان دادند.

امیری گفت: این دستگاه نسبت به 14 دستگاه که قبلا استفاده شده بود مدرن‌تر شده و ارتقاء پیدا کرده است و 3 قطعه دارد.

وی افزود: یک قطعه از صندوق مربوط به اخذ رای الکترونیکی است، یک قطعه مربوط به مجری و قطعه سوم مربوط به نظارت است که بخش نظارت شورای نگهبان آن را در دست خواهد داشت.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه این نمونه دستگاه در جلسه رسمی شورای نگهبان ارائه شده، گفت: منتظر هستیم که همکاران اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: این دستگاه بومی است و نرم‌افزارهایش کاملا توسط کارشناسان خودمان طراحی شده، دیتاهای این دستگاه به هیچ‌وجه به ورود و خروج در فضای اینترانت راه ندارند، امنیتش کاملا تامین شده و از بسترهای مخابراتی داخل کشور استفاده می‌شود.

وی در پایان با توجه به برخی از نقص‌ها در مورد چینی بودن این دستگاه‌ها گفت: اصلا اینطور نیست و ما توضیحات لازم را به شورای نگهبان داده‌ایم و حضرت آیت‌الله یزدی که در دوره قبل هم از مدافعان انتخابات الکترونیکی بودند، با برگزاری انتخابات الکترونیکی هیچ مشکلی ندارند و شورای نگهبان هم مانند وزارت کشور به دنبال سرعت، دقت و شفافیت انتخابات است و ما هیچ اختلافی با شورای نگهبان نداریم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس