کد خبر 470299
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

علی اصغر توفیق گفت: برای ارتقای کیفیت خودرو نیاز به رسوخ دانش به ویژه فناوری نانو در صنایع خودروسازی داریم.

به گزارش مشرق، علی اصغر توفیق معاون وزیر صنعت در نشست تخصصی صنعتی کاربردهای فناوری نانو در صنعت خودرو با بیان اینکه طی هشت سال گذشته بذر نانو در کشور کاشته شده که اکنون در حال ثمره دادن است، اظهار داشت: نمایشگاه کاربردهای فناوری نانو در صنعت خودرو یک نمایشگاه  کاملا تخصصی با هدف ایجاد ارتباط بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان دانش فنی است.

معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 21 هزار محقق فناوری نانو در کشور داریم و 16 هزار مقاله ISI (از سال 2000 تا 2013) تهیه شده که از نظر تعداد مقالات رتبه 7 را در بین کشورهای برتر دارا هستیم.

وی با بیان اینکه 5 درصد شرکت‌های دانش بنیان در صنعت خودور فعال هستند گفت: در صنعت خودرو تحت فشار هستیم زیرا به ما اعلام می‌کنند چرا به وجود اینکه از نظر کیفیت محصولات خودرو دچار مشکل است تا این حد از این صنعت حمایت صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: برای ارتقای کیفیت باید رسوخ دانش به این صنعت صورت بگیرد که این موضوع از طریق صنعت نانو امکان‌پذیر است.

توفیق در ادامه به برخی از اقدامات وزارت صنعت با هدف رسوخ فناوری‌های پیشرفته در صنعت اشاره کرد و گفت: روز گذشته آیین‌نامه استقرار صنایع پیشرفت در کلان شهرها تصویب شد که البته وزارت راه و شهرسازی با این موضوع مخالف بود اما به هر حال این آیین‌نامه تصویب شد.

معاون وزیر صنعت افزود: همچنین سرفصل حمایتی برای بنگاه‌های صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان بر آیین نامه شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات حمایتی و مشارکتی (ایدرو، صندوق‌ها و طرح‌ها) از دیگر اقدامات وزارت صنعت در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: اداره مالکیت‌های صنعتی نیز به پیشنهاد دولت در دولت مستقر خواهد شد و ثبت حقوقی تنها در قوه قضائیه باقی می‌ماند.

توفیق با بیان اینکه نبود آموزش، پژوهش، نوآوری و خلاقیت از موانع سر راه تولید هستند گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید 50 درصد هزینه‌های تحقیق و توسعه از سوی دولت به واحدها پرداخت می‌شود که امسال دولت برای این موضوع 2 میلیارد تومان در نظر گرفته است.

وی افزود: همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط که در قالب قراردادهای منعقده با دانشگاه‌ها و یا مراکز آموزشی و پژوهشی وارد فعالیت شوند و حداقل 500 میلیون تومان فروش داشته باشند تا 10 درصد از مالیات ابزاری معاف می‌شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس