رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش گفت: نقش حضرت امام خمینی(ره) در هشت سال دفاع مقدس بسیار تعیین کننده بود و عامل پیروزی ما در جنگ شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیرسرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در نشست خبری سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس با عنوان "ما می توانیم- با همدلی و همزبانی" که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: ما در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم و اگرچه سال هاست که از جنگ می گذرد ولی برای ما تازگی دارد.

امیرگلفام نقش حضرت امام (ره) را در جنگ بسیار پررنگ و تعیین کننده دانست و گفت: ایشان ضمن اینکه رهبری انقلاب را بر عهده داشتند تصمیمات بزرگ و راهبردی گرفتند که از آن جمله حفظ ارتش بعد از انقلاب بود البته ایشان از سال 42 با ارتش در ارتباط بودند و در اردیبهشت 58 گفتند ارتش ما یک ارتش اسلامی است و برای حفظ اسلام باید بماند.

وی با بیان اینکه نقش ارتش در حفظ انقلاب اسلامی بسیار مهم بوده و تاکنون شهدای بسیاری در این راه داده است، گفت: با مجاهدت های ارتش، سپاه و بسیج ما در عمل دیدیم که عراق نتوانست به اهدافش برسد و نظام اسلامی در مقابل دشمنی که توسط کشورهای مختلف حمایت می شد ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در ادامه با اشاره به عملیات هوایی که در مهر 1359 با بیش از 140 بمب افکن علیه عراق انجام شد و بیش از 200 فروند جنگده در این عملیات شرکت داشتند، گفت: ما حرف های بسیاری در دفاع مقدس برای گفتن داشته ایم. برای درک  دفاع مقدس باید بدانیم که  دشمنی که به ما حمله کرد دشمنی بود که با تجهیزات بسیار و با پشتیابی و حمایت فراوان دست به این حمله زد ولی نقش حضرت امام(ره) به عنوان فرمانده کل قوا نقش بسیار پررنگی بود که توانست یک همدلی بین نیروها ایجاد کند و ما را به پیروزی برساند.

تشریح برنامه های ارتش در هفته دفاع مقدس/ امام خمینی (ره) عامل اصلی پیروزی در جنگ 8 ساله بود

وی در ادامه با اشاره به نقش و تاثیر مردم در دفاع مقدس گفت: مردم در دفاع مقدس ایستادگی کردند و با حمایت و پشتیبانی از رزمندگان در روستاها و شهرها کمک بسیاری به پیروزی رزمندگان در عملیات های مختلف کردند، برای نمونه می توان به دو هزار و 500 شهید کودک در دفاع مقدس اشاره کرد؛ ما باید قدردان ایستادگی این مجاهدین بزرگ باشیم علی الخصوص رهبری حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که در روزهای ابتدایی جنگ در خط مقدم حضور داشتند و بر روند عملیات ها نظارت می کردند.

امیرگلفام در ادامه این نشست خبری به برنامه های این نهاد در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برنامه های مختلفی برای هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است که با رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور در جوار حرم امام خمینی(ره) آغاز می شود، چهارشنبه 1 مهر از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در موزه سعدآباد رونمایی می شود.

وی ادامه داد: موزه های نظامی مختلفی در اختیار ارتش است مانند موزه دفاعی سعدآباد که تاریخچه 100 ساله دفاعی ایران در آنجا نگهداری می شود، مثلا چند شمشیر در آنجاست که یکی از آن ها متعلق به مختار ثقفی است که به همراه سه شمشیر دیگر در ساعت 10 صبح 1 مهر در این موزه از آن ها رونمایی می شود.

امیرگلفام گفت: در تاریخ 2 مهر شب خاطره نیروی هوایی در سالن اندیشه حوزه هنری و شنبه 4 مهر ساعت 16 همایش فرماندهان لشکر 92 زرهی خوزستان برگزار می شود. یکشنبه 5 مهر به دلیل اینکه مصادف است با عملیات ثامن الائمه در سال 60 و شکست حصر آبادان یاد شهدای این عملیات گرامی داشته می شود. دوشنبه 6 مهر از تندیس شهید اشرفی در منطقه 22 رونمایی می شود و در روز سه شنبه 7 مهر همایش فرماندهان به یادبود شهدای سقوط هواپیمای فرماندهان نظامی به یادبود شهید فلاحی، کلاهدوز و جهان آرا در محل این حادثه در کهریزک برگزار می شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در پایان اظهار داشت: البته برنامه های دیگری هم برای هفته دفاع مقدس داریم مانند یادبود 200 خلبان در دانشگاه ستاری همچنین تبلیغات میدانی و برنامه هایی که صدا و سیما دارد مانند مستند فرمانده روح الله و شوق زندگی که مربوط به نیروی زمینی ارتش و مناطق شمال غرب کشور برای نشان دادن مظلومیت این منطقه در جنگ است. زیرا استان کردستان و آذربایجان غربی و نیروی نظامی ما در این منطقه با دو دشمن روبرو بوده است یکی دشمن بعثی و دیگری گروه های معارض که به دنبال ضربه زدن به انقلاب بوده است ما در این منطقه بیشتر از 568 شهید فقط قبل از جنگ تحمیلی داشته ایم و تا سال ها بعد از جنگ ارتش در آن مناطق برای تامین امنیت حضور داشته است.

*بسیج پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس