کد خبر 470225
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

آمریکا قصد دارد با ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی، اینترنت را در کوبا گسترش دهد و از این طریق هم وابستگی این کشور را بیشتر و هم فعالیت‌های آن را رصد کند.

 به گزارش مشرق، شرکت مخابراتی ورایزن (Verizon) خدمات وایرلس خود را در کوبا ارائه می‌دهد. اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کوبا برای چندین دهه موجب عقب‌ماندگی این کشور در زمینه‌ی زیرساخت‌های مخابراتی گردید. به همین دلیل هنوز در کوبا از اینترنت G2 استفاده می‌شود.

همچنین اخیراً دولت آمریکا اعلام کرد که مشاغلی را برای خدمات مخابراتی و اینترنتی در کوبا ایجاد خواهد کرد. در مورد زیرساخت‌های ارتباطی در کوبا باید گفت که تا قبل از انقلاب 1959 کوبا، این کشور دارای بهترین نوع  این زیرساخت‌ها در آمریکای لاتین بود ولی از آن زمان تاکنون نتوانست، آن‌ها را بروز کند.

البته این اولین بار نیست که آمریکا در زمینه‌ی فناوری‌های ارتباطی در کوبا سرمایه‌گذاری می‌کند. با توجه به تشدید تنش‌های این دو کشور در زمان جنگ سرد، آمریکا تحریم‌هایی را علیه کوبا اعمال کرد؛ اما در سال 2014، اوباما دستور برداشت تحریم‌ها را علیه کوبا صادر کرد؛ لذا آمریکا قصد دارد با ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در کوبا، از راه دیگری فعالیت‌های این کشور را کنترل کند و هرچه بیشتر آن را وابسته خود گرداند؛ اما یکی از دلایل مهم سرمایه‌گذاری این کشور در آمریکای لاتین، خصوصاً کوبا چیز دیگری است؛ متخصصین و هکرهای برزیلی و سایر کشورهای آمریکای لاتین با روسیه در ارتباط هستند و روسیه از طریق آمریکای لاتین احتمالاً به ادامه‌ی مبارزات خود در فضای سایبر با آمریکا ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر آمریکا نیز می‌خواهد با سرمایه‌گذاری در آمریکای لاتین و ایجاد شبکه‌های اجتماعی مانند زون زونئو (Zunzuneo) در کشوری مانند کوبا و تجهیز وای فای عمومی در این کشور، تمام ارتباطات منطقه‌ی آمریکای لاتین را زیر نظر بگیرد و از این طریق فعالیت‌های روسیه را رصد کند. دلیل دیگری که برای اثبات این مطلب وجود دارد این است که چند ماه گذشته، گوگل و سایر شرکت‌های فناوری آمریکا و چین برای رساندن زیرساخت‌های مخابراتی به کوبا با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ چین نیز شریک روسیه در فضای سایبر علیه آمریکا است و هر دو کشور در تکاپو هستند تا نیروهای خود را هرچه بیشتر در منطقه‌ی آمریکای لاتین گسترش دهند و علیه آمریکا به کار بگیرند و آمریکا نیز سعی دارد به رقابت با آن‌ها بپردازد تا از ظرفیت‌های منطقه‌ی آمریکای لاتین برای ادامه‌ی نبرد با روسیه و چین استفاده کند.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس