کد خبر 470224
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

رئیس مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش به راحتی هرکاری که دوست دارد را انجام می‌دهد و کسی هم نیست که جلویش را بگیرد.

به گزارش مشرق، فوتبال ایران در هفته‌ای که گذشت روزهای عجیبی و غریبی را پشت سر گذاشت و اعضای کمیته اخلاق به خاطر وتو شدن حکم محرومیت دو جلسه‌ای مهرداد خانبانی آنالیزور تیم ملی استعفای دست جمعی دادند که در کمال تعجب این استعفا خیلی زود مورد قبول رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفت. اما ماجرای عجیب‌تر وقتی اتفاق افتاد که یکی از اعضای کمیته اخلاق پرده از رازی بزرگ برداشت و گفت که کی روش مرتکب فساد شده است و این موضوعی نیست که بتواند از آن به سادگی گذشت.

علیرضا علیپور، رئیس کمیته صیانت از فوتبال اعلام کرده که اگر حرف‌های اعضای کمیته اخلاق ثابت شود، می‌توان این پرونده را وارد مراجع قضایی کرد، اتفاقی که می‌تواند سرمربی تیم ملی را با چالشی بزرگ روبرو کند. با این حال علی اکبر محمدزاده ادعا می کند چنین کاری به صلاح فوتبال نیست.

محمدزاده به فوتبال بر می‌گردد؟

علی‌اکبر محمدزاده در زمان ریاست عزیز محمدی، رئیس وقت سازمان لیگ و به خاطر رابطه نزدیکی که با او داشت وارد فوتبال شد و ریاست کمیته انضباطی باشگاه استقلال را برعهده گرفت. او خیلی زود به واسطه روابطش در فوتبال ریاست کمیته تازه تاسیس اخلاق را برعهده گرفت و حالا هم خیلی بعید است که به این راحتی ها تصمیمی برای قطع ارتباط با فوتبال داشته باشد.

این موضوعی است که خودش هم آن را تایید می کند: من از کمیته اخلاق رفته‌ام و دلیلی هم ندارد که دیگر در مورد آن فکر کنم. با این حال قرار نیست برای همیشه از فوتبال جدا شوم. من فوتبال را دوست دارم و آماده‌ام که هر زمان نیازی به من بود به آن خدمت کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از کفاشیان به خاطر این اتفاقات ناراحت است یا نه هم گفت: هرگز ناراحت نیستم. دلیل ندارد چون من استعفا داده‌ام و ایشان هم پذیرفته است بخواهم از او ناراحت باشم. من در طول 2 سالی که در کمیته اخلاق بودم هرگز مشکلی با کفاشیان نداشتم به جز همین یک مورد که دیگر آن را فراموش کرده ام و مشکلی وجود ندارد.

نگرانی برای احکام قضایی
با وتو شدن حکم کمیته اخلاق در مورد محرومیت مهرداد خانبان، آنالیزور تیم ملی حالا رئیس سابق کمیته اخلاق احساس خطر می‌کند و ادعا می‌کند این موضوع می‌تواند شرایط خطرناکی را بر فوتبال حاکم کند.

محمدزاده در این باره می‌گوید: همانطور که گفتم من، آقای کفاشیان را فردی می‌دانم که در رفتارش صداقت دارد و دلیلی ندارد که به بخواهم از ایشان ناراحت باشم اما یک نگرانی بزرگ دارم و آن هم این است که نباید اختیارات ارکان قضایی فدراسیون فوتبال محدود شود و این هرگز اتفاق جالبی نیست. به هرحال ارکان قضایی باید بتوانند در اجرای احکام خود آزادی عمل داشته باشند.

ماجرای کی‌روش دادگاهی می‌شود؟
با حرف‌های علیپور رئیس کمیته صیانت از فوتبال حالا این سوال به وجود می آید که آیا در صورتی که کار به دادگاه بکشد، آیا اعضای کمیته اخلاق دلایل محکمه پسندی برای فساد کی‌روش دارند یا نه.

محمدزاده در این باره می‌گوید: به هرحال آقای جعفری، نماینده آل اشپورت در خاورمیانه صراحتا اعلام کرده است که کی‌روش از او پول خواسته است. اما واقعیتش را بخواهید من دیگر خیلی دوست ندارم در مورد کی‌روش صحبت کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا دادگاهی کردن کی‌روش در شرایط فعلی به صلاح است یا نه هم گفت: من فکر نمی‌کنم با توجه به شرایط فعلی چنین کاری درست باشد. البته من در این باره تصمیم گیرنده نیستم.

کی‌روش فساد اخلاقی کرده است؟
رئیس سابق کمیته اخلاق مصاحبه منتسب به خودش که گفته بود کی‌روش فساد اخلاقی کرده است را تکذیب می کند. او در این باره می‌گوید: من هرگز نگفته‌ام که کی‌روش فساد اخلاقی کرده و این ماجرا را تکذیب می‌کنم. دراین 2 سال هرگز در زندگی خصوصی کسی دخالت نکرده‌ام. حتی خیلی‌ها به من اطلاعاتی در این باره می‌دادند اما من اجازه ندادم که در این مساله ورود کنیم. من فکر می‌کنم تجسس در زندگی خصوصی افراد کار درستی نیست.

قدرت کی‌روش بیشتر از وزارت ورزش است؟
این روزها خیلی از منتقدان فدراسیون فوتبال ادعا می‌کنند که به خاطر سیاست‌های غلط آنها قدرت کی‌روش بیشتر از مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال شده است. به همین دلیل هم است که احکام انضباطی علیه تیم ملی به راحتی وتو می شود.

محمدزاده در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم قدرت کی‌روش نه تنها از فدراسیون فوتبال بلکه از وزارت ورزش هم بیشتر می‌شود. او به راحتی هرکاری که دوست دارد را انجام می دهد و کسی هم نیست که جلویش را بگیرد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس