کد خبر 470166
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

ربات بالگرد ققنوس به همت بسیج دانشجویی و انجمن علمی هوافضای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با قابلیت‌های متنوع جهت عملیات مختلف، همزمان با آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی عباسپور، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، مصطفی ابراهیمی، عضو تیم ققنوس درباره این ربات گفت: نام این ربات با الهام از نام ققنوس پرنده‌ای افسانه‌ای با همین نام، انتخاب شد.

وی مداومت پروازی این ربات را یک ساعت و وزن آن را چهار کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: وزن ربات بالگرد ققنوس در زمان داشتن سوخت، 6.5 کیلوگرم خواهد بود.

مرتضی عباسی، عضو دیگر تیم ققنوس و از دانشجویان مخترع بسیجی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه جنس بدنه این ربات از فایبر گلاس و تیغه‌های روتور آن فیبر کربن است، اظهار کرد: موتور ققنوس، بنزین سوز با حجم 26 سی سی با توان سه اسب بخار و 1800 دور در دقیقه و سیستم خنک کننده موتور هوای محیط است.

ساخت یک بالگرد بدون سرنشین در دانشگاه آزاد+عکس

این دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به ظرفیت باک 800 سی سی ربات بالگرد مذکور، تصریح کرد: سرعت کروز در شرایط ایده‌آل 100کیلومتر بر ساعت بوده و به طور کلی این بالگرد در دو کلاس آموزشی و عملیاتی طراحی شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    خدا کنه فقط در حد رو نمایی نباشه..... سلام برو بچ دوباره من اومدم شهرام کجایی پسرم؟
  • افشین تهران ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    کوجا بودی غلومی؟؟؟
  • افشین تهران ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    کمی بزرگتر و قویتر اگه بسازن خیلی خوبه.بالگرد شاهد 285ساخته سپاه جون میده برای بدون سرنشین شدن و تولید انبوه اون در تیراژبالا کیس خوبی برای حمله به ناوها و همچنین بالگردهای مزاحم شناورهای تند رو خواهد بود/
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    یا لغت نامه شما خیلی خاصه یا مفهموم اختراع رو نمی دونین تاحالا اسباب بازی فروشی نرفتید !!! تا دلت بخواد از این هلیکوپترهای کنترلی با موتور درون سوز پیستونی (اولین نسل هلیکوپتر ها هم موتور پیستونی داشتن) هست اختراع چیه کار دستی هم نیست حتی طراحی بدیعی هم نداره
  • افشین تهران ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    شما که اخر لغت نامه هستی بگو بابا ببینیم اون اسباب بازیها امکانات فیلم برداری و عکبرداری و مداومت پروازی یکساعته هم دارن؟؟؟بردشون چقدره؟50متر؟یا 100متر؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس