«الیور استون»، فیلمساز جنجال‌برانگیز آمریکایی، گفت:ما (آمریکایی‌ها) مورد تهدید نیستیم، بلکه ما خود تهدید اصلی هستیم.

به گزارش مشرق، «الیور استون»، کارگردان آمریکایی که همواره یکی از منتقدان جدی سیاست‌های داخلی و خارجی دولت آمریکا بوده است، در مصاحبه جدید خود عنوان کرد: ما (آمریکایی‌ها) مورد تهدید نیستیم، بلکه ما خود تهدید اصلی هستیم.

«استون» که در حال ساخت یک سریال تلویزیونی تحت عنوان «تاریخچه ناگفته ایالات متحده آمریکا» است، گفت: بهره‌برداری‌های آمریکا در خاورمیانه من را بیش از همه تحت تأثیر قرار داده و زمانی‌که شروع به مطالعه تاریخچه ناگفته کردم، یک چیز به معنای واقعی حال من را خراب کرد و آن، تاریخ دخالت‌های ما در خاورمیانه بود. دخالت‌هایی کثیف و نابکارانه.

وی افزود: ما هیچگاه از آنجا بیرون نیامده‌ایم، یکبار آنجا بودیم و پس از آن دیگر برای همیشه آنجا باقی ماندیم. ما کل منطقه را بر هم ریخته‌ایم. هرج و مرج به پا کرده‌ایم. آنوقت داعش را برای آشوب و هرج و مرج در خاورمیانه سرزنش می‌کنیم.

استون تأکید کرد: آمریکایی بودن خیلی راحت است، این احساس را داری که تو هیچ مشکلی نداری و حق داشتن از هرچیزی بهترینش را داری و دشمنان تو در همجا پراکنده‌اند، روسیه، چین، ایران و کره شمالی. سرمان را زیر برف کرده‌ایم و با خود می‌گوییم ما یک کشور بزرگیم با دسترسی به دو اقیانوس، ولی خود همیشه مورد تهدید هستیم. به خوبی همه اینها را می‌فهمم چون من خودم با تمامی این واقعیت‌ها زندگی کرده‌ام.

وی عنوان کرد: من تنها در نظر دارم بخشی از این داستان را با تاکید بر این مسئله که آمریکا همواره یک کشور خودخواه و سودجو بوده است، روایت کنم.

کتاب 750 صفحه‌ای «تاریخچه ناگفته ایالات متحده آمریکا» و مستند ده قسمتی به همین نام، بخشی از تلاش‌های «الیور استون» برای آشنایی مردم آمریکا با تاریخ حقیقی کشورشان است.

«استون» در این‌باره گفت: هم‌اکنون در مدارس آمریکا دارند کودکان را با دروغ‌ها و آموزش‌های غلط خود به گمراهی می‌کشانند که این یک جنایت محسوب می‌شود. این طرز تفکر باید از چرخه آموزشی ما خارج شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس