کد خبر 469118
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

در هفته دفاع مقدس، علاوه بر نمايش سريال، فيلم و اختصاص بخش‌هايي از برنامه‌هاي روزانه تلويزيون به هشت سال جنگ تحميلي، ويژه‌برنامه‌ها و آثار مستندي نيز براي پخش از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون از جمله شبکه افق تدارك ديده شده است.

به گزارش مشرق، شبكه افق به عنوان شبكه تازه‌تأسيس و نوپايي كه بعد از آمدن تيم دكتر سرافراز به صداوسيما دچار تحول ماهوي گرديده است نيز در ايام هفته دفاع مقدس با تدارك برنامه‌ها و مستندهاي ويژه‌اي سعي كرده‌اند با رويكردي متفاوت‌تر از ديگر شبكه‌ها به هفته دفاع مقدس ورود كند.

در بازه ايام هفته دفاع مقدس برنامه‌هاي متنوعي در كنداكتور پخش قرار دارند كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به پخش مستندي با نام «جام در آفسايد» به كارگرداني فرهاد درودگر كه درباره اولين حضور تيم ملي فوتبال كشورمان در مسابقات آسيايي بعد از پيروزي انقلاب كه در كشور كويت برپا بوده، مي‌پردازد.

نكته جالب در رابطه با اين مستند اينكه اين بازي‌ها با روزهاي آغازين و ابتدايي شروع جنگ تحميلي هشت ساله عليه كشورمان همزمان بوده و اتفاقات و حواشي پيراموني اين مسابقات دستمايه ساخت اين مستند گرديده است. مستند «مرزبانان» به كارگرداني محمد ساسان يكي ديگر از برنامه‌هاي شبكه افق در هفته دفاع مقدس است كه در مورد درگيري‌هاي سال‌هاي 90 و 91 نيروهاي مرزبان كشورمان با گروهك پژاك و پاكسازي آن مناطق است.

مستند «خاله بتول» نيز روايتگر يك زن ايراني است كه شوهري عراقي دارد و در دوران هشت ساله دفاع مقدس پسرانش براي شركت نكردن در جنگ عليه ايران مجبور به فرار از دست نيروهاي بعثي مي‌گردند كه ماجراي اين زن و فرزندانش در مواجهه با دفاع مقدس دستمايه ساخت اين مستند گرديده است.

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس