کد خبر 469107
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

دعا برای تعجیل فرج مولایمان صاحب الزمان سبب توانایی مومن بر تحمل سایر احادیث امامان و امور صعب مستصعب آنان است، دعای خالصانه برای مولایمان سبب خلوص ایمان و خلوص ایمان مقدمه نائل شدن به این مرتبه والا است.

 به گزارش مشرق، "مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏ شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى ‏نویسد:

"چون ما نمی ‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، می ‏باشد."

تحمل احادیث پیچیده و دشوار

در اینجا مکرمت شریفی ذکر می شود که مشتمل بر دو مکرمت ارزنده است: یکی اینکه دعای برای تعجیل ظهور مولایمان صاحب الزمان از مصادیق تحمل صعب مستصعب از احادیث ائمه اطهار است.

دوم اینکه سبب می شود سایر احادیث آنان که مستصعب و دشوار و اسرارشان که خشن و ناهموار است را نیز متحمل و پذیرا شود و این مقام والا و مرتبه رفیعی است که قسمتی از مراتب آن با مطالبی که می آوریم بیان می شود:

در بیان اینکه دعا برای تعجیل فرج مولایمان صاحب الزمان سبب توانایی مومن بر تحمل سایر احادیث امامان و امور صعب مستصعب آنان است به توضیح اینکه سابقا گذشت که مداومت بر دعا برای آن حضرت مایه کمال ایمان و پایدار ماندن مومن بر عقیده و یقین است.

 با احادیث گذشته معلوم شد که تحمل امور و احادیث صعب مستصعب امامان از آثار این امر می باشد. یعنی دعای خالصانه برای مولایمان صاحب الزمان سبب خلوص ایمان است و خلوص ایمان موجب نائل شدن به این مرتبه والا است.

نتیجه اینکه دعا برای حضرت صاحب الزمان سبب رستگاری به این مرتبه ارزنده می باشد.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس