کد خبر 468686
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا نسبت به افزایش توانایی های نظامی و فناوری روسیه و چین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ژنرال لوری رابیسنون» فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا در منطقه اقیانوسیه تصریح کرد: مدرن سازی نظامی روسیه و چین نگران کننده و یا حتی برای ما آزار دهنده است.

وی افزود: نسبت به کاهش فاصله توانایی نظامی میان آمریکا با روسیه و چین به شدت نگران هستم. این کاهش فاصله ها هر روز کمتر و کمتر می شود.

ژنرال رابیسنون در ادامه عنوا کرد که توانایی های بخش دوربرد هوانوردی روسیه، استراتژی آتی آمریکا را پیچیده می کند.

ابراز نگرانی این مقام نظامی آمریکا در مورد افزایش توان نظامی روسیه و چین در حالی مطرح شده است که پیش از این نیز بارها مقامات نظامی آمریکا در مورد فعالیت های نظامی سال های اخیر روسیه و چین ابراز نگرانی کرده بودند.

روسیه و چین در سال های اخیر هزینه های زیادی را برای مدرن کردن بخش های مختلف ارتش خود صرف کرده و تاکید داشته اند که هیچ پنهان کاری در این راستا ندارند و تمامی اقدامات مدرن سازی ارتش آن ها ماهیتی دفاعی دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابراهیم ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    بنظر بنده اگر چند کشور مانند روسیه و چین و کره شمالی با همدیگر بیمان دفاعی امضاء نمایند که در مقابل هر تهدیدی با تمام توان با یکدیگر متحد باشند و کمک کنند و در مقابل تروریستها همکاری داشته باشند و حتی ارتش واحدی برای این امر تشکیل دهند و در شورای امنیت این دو قدرت روسیه و چین جلو غرب و بخصوص آمریکا بایستند . دیگر می توان گفت دوران یکه تازی غربیها و استعمار و مزدوران تروریست آنها در دنیا تمام شده است . انشالله که ما بتوانیم با دبلماسی فعال این قدرتها را به این سمت سوق دهیم . تا دنیا بزودی روی خود به خوش ببیند و از این همه جنگ و خونریزی و .... جلوگیری شده و روی آرامش را ببیند .
  • سروش ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    البته توی این جهان به اثبات رسیده که جهان غرب روحیه تهاجمی دارد هر چند در بعضی مواقع هم شرقیها تهاجماتی انجام داده اند ولی خوی نظامی گری غربیها از قرن هجده تا به الآن به طور کامل به اثبات رسیده و جهان شرق غالبا تسلیحاتی دفاعی ساخته که البته قالبا هم پدر متجاوزرو در آوده و متجاوز رو از عملکردش پشیمان کرده یا خوی خونخواری غربیها رو بیشتر کرده مثل لیبی و عمر مختار مثل ریگی در الجزایر و غیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس