وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای نگهبان، یک وظیفه نظارتی و امنیتی است تا پشت‌صحنه‌های برخی مهره‌ها را شناسایی کند، اظهار کرد: به دلیل لزوم بررسی چنین مواردی است که لزوم دسترسی شورای نگهبان به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی روشن می‌شود و در تاییدات خود باید از این نهادها استعلام بگیرد.

به گزارش مشرق، حیدر مصلحی شب گذشته در شورای فصلی اعضای دفتر شورای نگهبان شهرضا قدرت‌گیری نهضت آزادی در ایران را یکی از اولین فتنه‌های انقلاب خواند و اظهارکرد: ساختارهای حکومتی که امام خمینی (ره) طراحی کردند جلوی انحراف انقلاب اسلامی را گرفت که از جمله مهم‌ترین این ساختارها مقوله ولایت‌فقیه است.

وی با بیان اینکه اهداف امام در انقلاب شامل تشکیل حکومت اسلامی در ایران، ایجاد بیداری اسلامی در کشورهای جهان اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور بقیةالله (عج) بود، گفت: استکبار پس از انقلاب به دنبال انحراف آن مانند سایر انقلاب‌ها بوده است.

وزیر سابق اطلاعات یکی از ساختارهای به وجود آمده توسط امام خمینی (ره) برای جلوگیری از انحراف انقلاب را شورای نگهبان دانست و افزود: دشمن در فتنه 88 و سایر انتخابات اعتراف کرد شورای نگهبان جلوی پیاده‌سازی نقشه‌هایش را گرفته است، بنابراین به دنبال نفوذ از مسیر دیگر است.

مصلحی بابیان اینکه دشمن برای انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کرده است، تصریح کرد: در فتنهٔ جدید باوجود تأکید زیاد بر شأن مقام معظم رهبری تمام زیرمجموعه‌های ولایت‌فقیه مورد هجمه قرار می‌گیرند که این خود نشان از اهمیت و تأثیر این نهادها است و وظیفه این نهادها و به‌ویژه شورای نگهبان را بسیار مهم و حساس می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای نگهبان، یک وظیفه نظارتی و امنیتی است تا پشت‌صحنه‌های برخی مهره‌ها را شناسایی کند، اظهار کرد: به دلیل لزوم بررسی چنین مواردی است که لزوم دسترسی شورای نگهبان به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی روشن می‌شود و در تاییدات خود باید از این نهادها استعلام بگیرد.

وزیر اطلاعات دولت دهم یکی از فتوحات پس از فتنه 88 را بیداری اسلامی دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که جلوی به ثمر رسیدن انقلاب مصر را گرفته است، نبود رهبری و کیاست شخصی مانند ولایت‌فقیه در کشور است که به اعتراف رئیس دانشگاه الازهر وجود ولایت‌فقیه در مذهب و حکومت مردم ایران که از اصل امامت سرچشمه می‌گیرد، این کشور را از معضلات مختلف عبور می‌دهد که در مصر جنین شخص یا تفکری وجود ندارد.

مصلحی ادامه داد: یکی از مصادیق صهیونیسم مسلمان در جهان اسلام، آل سعود است که اسنادی مبنی بر ایفای نقش آن در تشکیل اسرائیل و تلاش این حکومت برای حفظ اسرائیل در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به طراحی جزوه‌ای در سازمان CIA آمریکا برای رویارویی با ایران در 35 سال آینده، تصریح کرد: آمریکا در مذاکرات با برنامه‌ریزی به دنبال ورود به مباحث منطقه‌ای و کشوری بود تا ایران را از مبارزه در کف خیابان‌های سوریه و فلسطین به روی صندلی مذاکرات بکشاند و مانند مذاکرات با برخی کشورهای عربی ما را در مذاکرات محدود کند که هوشیاری مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر مذاکرات صرفاً در موضوع هسته‌ای جلوی این طرح دشمن را گرفت.

وزیر سابق اطلاعات افزود: همراهی گردشگران علمی با مقامات کشورهای اروپایی در جهت نفوذ دشمن است تا پیشرفت علمی کشور در مقاطع مختلف رصد شود و در مقابل آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مصلحی بابیان اینکه برخی از جریان‌های داخلی و خارجی روی برخی مهره‌های خودفروخته فرهنگی و هنری کشور سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند، تصریح کرد: برخی جریان‌های داخلی به دنبال مطرح کردن افرادی هستند که صراحتاً با افکار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس