کد خبر 467927
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲

«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه در پارلمان این کشور گفت مناطقی از سوریه تبدیل به پناهگاهی امن برای گروهک داعش شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، والس با بیان اینکه هواپیماهای فرانسه از اول سپتامبر مشغول جمع آوری اطلاعات بر فراز سوریه هستند، تاکید کرد: این اقدام تا مشخص شدن پایگاه های عناصر مسلح داعش ادامه خواهد داشت و پاریس به تنهایی اهدافی را که جنگنده های فرانسه شناساسی می کنند، بمباران خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مداخله فرانسه برای ممانعت از پیشروی داعش به منزله حمایت پاریس از نیروهای سوریه نیست، یادآور شد: فرانسه استراتژی خود در مبارزه با داعش را تغییر نخواهد داد. نخست وزیر فرانسه عنوان کرد: نیروهای ائتلاف توانستند پیشروی داعش به سمت کردستان عراق را متوقف کنند، از این رو افزایش تلاش ها در زمینه مبارزه با داعش ضروری است.

والس در عین حال رسیدن به راه حل میانه در سوریه را به منظور حل و فصل سیاسی بحران این کشور غیر ممکن دانست. وی در سخنرانی خود برای نمایندگان پارلمان فرانسه در توجیه پرواز جنگنده های این کشور بر فراز سوریه گفت: کاری نخواهیم کرد که باعث تقویت رژیم (سوریه) شود.

پارلمان فرانسه روز سه شنبه موضوع مشارکت نیروهای مسلح این کشور در حملات هوایی علیه گروهک داعش در سوریه را بررسی می کند. در همین راستا فرانسوا اولاند رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با محمد بوهاری همتای نیجریه ای خود، گفت: فرانسه بخشی از ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق است است و مشارکت در حمله علیه داعش در سوریه ضروری است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس