هئیت هسته‌ای چین، شرکت کننده در نشست آژانس بین‌المللی اتمی از تفاهم تهران، پکن و واشنگتن در تعدیل تاسیسات آب سنگین اراک خبر داد.

به گزارش مشرق، هئیت هسته‌ای چین حاضر در وین به منظور شرکت در نشست آژانس بین‌المللی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، 3 کشور ایران، آمریکا و چین در زمینه اصلاح تاسیسات آب سنگین اراک که از جمله عمده نگرانی‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران بود، به تفاهم جامعی رسیده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رسمی چین «شین هوا»  در حاشیه نشست آژانس بین‌المللی اتمی در وین و در روز گذشته (دوشنبه) «داژ  ژو » رییس سازمان انرژی هسته‌ای چین با دکتر «صالحی» همتای ایرانی خود و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا دیدار و گفت‌وگو نمود.

بر اساس این گزارش، چین به همراه دیگر قدرت‌های جهانی متعهد شده است در زمینه فعالیت‌های فنی اصلاح تاسیسات آب سنگین اراک مشارکت داشته باشد.

ایران در توافق ماه جولای خود با قدرت‌های جهانی در زمینه تعدیل راکتور اراک به تفاهم کامل رسیده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    تعدیل نبوده فقط قصد بهینه سازی بوده که هم راندمان راکتور بالا برود هم دیگر از پلوتونیم که میتواند در تولید سلاح اتمی بکار رود در آن استفاده نشود! چون طراحی این راکتور براساس طرحهای قدیمی بوده است که کره شمالی در حال حاضر از آنها استفاده میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس