کد خبر 467834
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

کمبود شدید اهدای عضو در استرالیا باعث شده است که پزشکان در بیمارستان نیوساوث‌ولز به استفاده از کلیه‌های بازیافت شده مبتلایان به سرطان استفاده کنند.

 به گزارش مشرق، بیمارستان جان هانتر در نیوکاسل از سال 2008 بی سر و صدا این کلیه‌ها را با موفقیت به بیماران دیالیزی پیوند می‌زند.

فیلیپ اسپروت، جراح پیوند و متخصص اورولوژی این عمل‌های جراحی سخت و پرخطر را انجام می‌دهد که شامل پاکسازی کلیه ازسرطان پیش از پیوند آن به بیمار جدید است.

اسپروت اظهار کرد: وقتی ما کلیه را برای درمان سرطان از بدن یک فرد خارج می‌کنیم ،اغلب مشاهده می‌کنیم که بخش اعظمی از آن کلیه کاملا سالم و طبیعی است. اگر بتوان کلیه را از همه سرطان‌ها پاکسازی کرد، سایر این اندام، عاری از سرطان و قابل استفاده خواهد بود.

از این رو، محققان استرالیایی از این قطعه طبیعی عاری از سرطان کلیه استفاده کرده و آن را پس از کمی ترمیم به بدن بیماران نیازمند مسن یا افرادی که نتیجه خوبی از دیالیز نگرفته‌اند، پیوند می‌زنند.

به گفته اسپروت، بیمارستان جان هانتر تا کنون نتایج بسیار خوبی را با این روش بدست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام کلیه‌هایی که تا کنون با این روش پیوند زده شده‌اند، بلافاصله فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حدود دو سال پیش، استیون ولر 66 ساله که به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی «لوپوس» مجبور بود برای زنده ماندن به دیالیز تکیه کند، تحت عمل جراحی برای پیوند کلیه یک بیمار سرطانی قرار گرفت.

ولر با اظهار این که خطر وجود دارد اما به هر حال باید در هر نوع عمل جراحی خطر را پذیرا بود، افزود: این روش زندگی را مجددا به من بازگردانده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس