کد خبر 467795
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

رئیس جمهور آمریکا نارضایتی خود را نسبت به ناتوانی واشنگتن در جلوگیری از موج فزاینده حملات سایبری و رایانه‌ای اعلام کرده و خواستار مقابله با اقدامات تهاجمی دشمنان شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: باراک اوباما روز جمعه در سخنانی در جمع نظامیان آمریکایی ضمن ابراز نارضایتی از عدم توانایی واشنگتن در جلوگیری از حملات سایبری روز افزون علیه اهداف آمریکایی، گفت: تهاجم خیلی سریعتر از دفاع در حال حرکت است. روس ها خوب عمل می کنند. چینی ها هم خوب هستند. ایرانی ها هم خوب هستند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: مشکل این است که علی رغم پیشرفت های حاصل شده در تعقیب و شناسایی منابع اصلی حملات سایبری، ما لزوما نمی توانیم این حملات را به طور مستقیم به دولت ها مرتبط کنیم و این مساله مقابله به مثل را برای ما سخت و دشوار کرده است.

اوباما تصریح کرد: به نقطه‌ای می رسیم که ما حملات سایبری را یک تهدید علیه امنیت ملی ارزیابی می کنیم. اگر چین و سایر کشورها نتوانند درک کنند که چه نوع مرزی قابل قبول است، ما می توانیم این مساله را زمینه ای برای رقابت تلقی کنیم، رقابتی که تضمین می کنم در آن پیروز خواهیم شد.

حملات سایبری به یکی از چالش‌های اصلی دولت اوباما در فاصله 16 ماه تا پایان دوره ریاست جمهوری اش تبدیل شده است. مشکل حملات سایبری برای دولت اوباما در شرایطی حادتر شده است که ژی جین پینگ رئیس جمهور چین قصد دارد به زودی به واشنگتن سفر کند.

دستیابی به یک اهرم فشار مناسب دقیقا همان چیزی است که اوباما در آستانه سفر رئیس جمهور چین به آمریکا به دنبال رسیدن به آن است. مقام های آمریکایی طی 6 هفته گذشته در دیدارهای خصوصی با مقام های چینی هشدار داده‌اند که تحریم هایی را علیه هکرهای چینی آماده کرده‌اند. مقام های آمریکایی تاکید کرده‌اند که سرقت اطلاعات و جاسوسی از سازمان ها و شرکتهای آمریکایی بدون پاسخ نخواهد ماند.

آمریکا هکرهای چینی را به سرفت اطلاعات از دفتر مدیریت پرسنل فدرال متهم کرده است. در این حمله سایبری اطلاعات مربوط به 22 میلیون کارمند کنونی و سابق فدرال آمریکا به سرقت رفته است.

اما بحث بر سر اعمال تحریم علیه چین در داخل دوات اوباما نیز شکست خورده است چرا که صحبت کردن در خصوص چنین تحریم‌هایی در آستانه سفر رئیس جمهور چین می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد. کاخ سفید فاش کرده است که یک مقام ارشد حزب کمونیست چین هفته گذشته 4 روز را در واشنگتن سپری کرده و با مقام های اطلاعاتی آمریکا دیدار داشته تا قوانینی را برای فعالیت های اینترنتی بین دو کشور تنظیم کنند، پیش از آنکه اقدامات اینترنتی موجب تنش بیشتر در روابط پکن و واشنگتن شود.

در نشست های محرمانه، آژانس های اطلاعاتی آمریکا به نمایندگان کنگره اعلام کرده اند، در حالی که حملات سایبری به آمریکا از سوی ایران در خلال مذاکرات هسته ای، با کاهش روبرو شده ولی آنها بر این باورند که ایران در طول 10 تا 15 سال آینده منابع بیشتری را برای توسعه سلاح سایبری خود اختصاص خواهد داد.

این سلاح سایبری پیش از این علیه نیروی دریایی و بانک های آمریکایی، کازینوی لاس وگاس و شرکت آرامکوی عربستان نیز استفاده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    جنگ اینده بدون گذاشتن ردی می توان امریکا را بیچاره کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس