کد خبر 467669
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۳۰۰ مدرسه جدید همزمان با سال تحصیلی جدید آماده شده است و تا پایان سال ۹۴ نیز ۷۰۰ مدرسه به بهره‌برداری می‌‌رسد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح 140 مدرسه برکت که اهدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد دولتی و گسترده‌ترین وزارتخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تا یک هفته دیگر شاهد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 95-94 هستیم، خاطر نشان کرد: بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه با حضور قریب به یک میلیون معلم در 750 منطقه آموزشی این کار مهم را آغاز می‌کند.

فانی افزود: آموزش و پرورش از بهمن سال گذشته تا امروز برنامه‌ریزی بازگشایی مدارس را انجام داده است و ساماندهی یک میلیون معلم در 105 هزار مدرسه کار بسیار سنگینی است.

وی ادامه داد:‌ قریب به 130 میلیون جلد کتاب درسی از روز 15 شهریور ماه بین دانش‌آموزان سراسر کشور در حال توزیع است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های درسی سال آینده اکنون زیر چاپ رفته است، تصریح کرد: بیش از یکسال طول می‌کشد تا کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تهیه شده و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اهمیت آموزش و پرورش فراتر از آمارهای کمی است، گفت: بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت را آموزش و پرورش تشکیل می‌دهد و کوچک‌ترین تغییر در آن، تمام کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان کنونی در 20 سال آینده امور کشور را به عهده خواهند گرفت و از این منظر آموزش‌ و پرورش بسیار نهاد مهم و فرا وزارتخانه‌ای است و به تمام کشور سرویس می‌دهد.

فانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و همچنین بزرگان کشور نسبت به اهمیت آموزش و پرورش فرمایشات ارزشمندی داشته‌اند،‌ اظهار کرد: حال که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم در تلاشیم تا در این برنامه آموزش و پرورش از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

وی گفت: سال تحصیلی 95-94 در حالی آغاز می‌شود که در سراسر کشور 1300 مدرسه جدید را با بیش از 8 هزار کلاس درس به مجموع فضاهای آموزش و پرورشی با یک میلیون و 150 هزار متر زیربنا و با بیش از هزار میلیارد تومان آماده شده است که 20 درصد آنها توسط مردم، نهادهای بیرون آموزش و پرورش و بنیاد برکت آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در 6 ماه اول سال 94 روزانه 7 مدرسه تحویل آموزش و پرورش شده است، گفت: در 5 ماه اول سال جاری نیز بیش از 92 درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش تخصیص یافته که در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 94، 700 مدرسه دیگر به مجموع مدارس اضافه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس