کد خبر 466740
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

امام جمعه مشهد اظهار کرد: عده ای که در دوره های پیشین شورا توفیقی در خدمت نداشتند حال شورای چهارم را به سوژه عملیات روانی دشمن تبدیل کرده و دست به تخریب شورا می زنند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای شهر مشهد بیان کرد: برخی از جریان های مخالف اصولگرایی به دلیل اینکه به خطوط قرمز دین پایبند نبوده لذا با دروغ پردازی سعی دارند تا با هدف قرار دادن عملکرد شورای شهر جریان اصولگرایی را تخریب و آن را ناکارامد جلوه دهند.

امام جمعه مشهد با اظهار اینکه در حال حاضر عملیات روانی شدیدی بر علیه شورای شهر مشهد براه افتاده است افزود: گروه هایی که با عنوان کمپین طرفداری مدیریت توسعه شهری اخیرا راه اندازی شده در زمره افرادی هستند که با هدف قرار دادن جایگاه شهدای بوستان کوهسنگی دست به عملیات روانی می زنند.

وی بیان کرد: از آنجا که شورای چهارم چهره ای اصوالگرا داشته و بسیجیان بسیاری برای ارایه خدمت به مردم محروم با این شورا همکاری دارند اما در طرف مقابل عده ای این موضوع را تحمل نکرده و لذا به دنبال اردوکشی و جایگزین کردن جریان لائیک به جای جریان اصوالگرا در مدیریت شهری هستند.

وی گردانندگان و دامن زنندگان به این جنگ روانی را برخی از افراد در دوره های قبلی شورا عنوان کرد و افزود: این افراد در حالی به تخریب این دوره شورا دست می زنند که خود باید در قبال مردم به این پرسش پاسخ دهند که برای مردم در زمان مسئولیت خود چه کرده اند.

پرهیز از سیاسی کاری و تجمل گرایی

آیت الله علم الهدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید مراقب سوژه شدن بواسطه عملیات روانی دشمن باشند ادامه داد: هزینه بیت‌المال و تجمل‌پرستی دو آفت بزرگ است که انسان را از معنویات دور می کند و لذا باید توجه و حساسیت ویژه ای به این موضوع داشت.

وی پرهیز از سیاسی کاری را یکی از خصوصیات این دوره شورای شهر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه طرح هایی که در دولت پیشیین و با ادعاهای فراوان به سرانجام نرسید اما شورای شهر مشهد در این دوره آنها را به ثمر رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به طور مثال مقام معظم رهبری در طی سال های گذشته دستور ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت را در مشهد دادند که حتی دولت قبلی با وجود ادعاهای فراوان اما جدیت قابل توجهی از خود نشان نداد و در دولت یازدهم هم اقدام در خور شایسته ای صورت نپذیرفت.

علم الهدی بیان کرد: با وجود اینکه دو استاندار در طول ۸ سال امدند و رفتند اما طرح خشت های اسمانی بر روی زمین ماند.

وی گفت: اما به همت بسیجی گونه این دوره شورای شهر این طرح با جدیت و سرعت در مسیر واقعی خود قرار گرفت.

وی راه اندازی و فعالسازی عملیات مجدد پروژه خط ۲ قطار شهری را یکی دیگر از اقدامات پسندیده این دوره شورای شهر عنوان کرد و افزود: در حالیکه پیمانکار خط دوم ورشکست شده بود و این پروژه به تعطیلی رسیده بود اما شهردار مشهد آن را فعال سازی کرد و هیچ رنگ و بوی سیاسی هم به این اقدام خود نداد و لذا می توان به صراحت گفت که شورای شهر مشهد بر خلاف عقیده برخی مخالفان به هیچ وجهه سیاسی کار نیست.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات پسندیده شهرداری آمدن پای کار برای توجه به حاشیه شهر مشهد مقدس بود.

وی افزود: پس از اینکه آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله صافی گلپایگانی نگرانی و دغدغه خود را به محضر مقام معظم رهبری مبنی بر وضعیت نامساعد حاشیه شهر مشهد اعلام کردند مقام معظم رهبری به بنده دستور دادند تا ستاد ساماندهی فرهنگی شهر مشهد تشکیل شود لذا در همین راستا شهردار با دست خالی به میدان آمد و از انجا که ایشان و شورای شهر افرادی سیاسی کار نیستند هیچ گاه از این موضوع به نفع خود بهره برداری نکردند و در هیچ محفلی جار نزدند که دغدغه مقام معظم رهبری را ما برطرف کردیم.

وی با بیان اینکه ما دو بینش در کشور داریم که در تمام سلیقه‌ها این دو بینش نهفته است افزود: بینش نخست این است که ما انقلابی هستیم و نظام جمهوری را یک ابزار در خط انقلاب می‌خواهیم و بینش دیگر این است که اینجا کشوری تحت ظلم بوده، سپس انقلابی رخ داده و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و امروز انقلاب تمام شده و باید در مدیریت این نظام جامعه را اداره کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند من یک انقلابی‌ام و دیپلمات نیستم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خط نظریه اول و خط انقلاب هستند و اعتقاد دارند که نظام ابزار انقلاب است و آرمان‌ و اصولی دارد که باید همگی پای آن بایستند حتی اگر به شهادت ختم شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس