کد خبر 466446
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

نخستين جراحی پیوند سرِ انسان در جهان، دو سال دیگر انجام خواهد شد.

 به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه اعلام کرد: قرار است این جراحی بسیار جنجال برانگیز را در دسامبر سال 2017 میلادی  یک جراح چینی با کمک یک جراح ایتالیایی انجام دهد. روی تخت جراحی والری اسپریدانوف، شهروند روس که کارشناس رایانه است، خواهد بود که از یک بیماری ژنتیک (مادرزادِ) نادرِ تخریب کننده‌ی عضلات رنج می‌برد و امیدوار است که بتواند یک بدنِ جدید برای خود پیدا کند.

جراح چینی که قرار است رهبری این جراحی را به عهده داشته باشد، تاکنون بیش از يکصد جراحی پیوند سر روی موش‌ها انجام داده است.

زمان انجام نخستین جراحی پیوند سر در جهان +عکس

دکتر سرجیو کاناورو (Serjio Canavero) ایتالیایی، که ابتدا توافق کرده بود خودش این جراحی را انجام دهد، به آن جراح چینی کمک خواهد کرد.

والری اسپریدانوف گفت: غیرممکن است که از هم‌اکنون بتوانیم پیش‌بینی کنیم که چه کسی بدنش را برای این جراحی (پس از مرگش) اعطا خواهد کرد، اما یکی از محدودیت‌های این جراحی این است که نژادِ اعطا کنندهِ بدن و دریافت کنندهِ آن، باید یکسان باشد.

این جراحی، 36 ساعت طول خواهد کشید و هزینهِ آن بالغ بر 11 میلیون دلار خواهد بود.

سرهای بیمار و اعطا کنندهِ بدن، همزمان با چاقوی جراحیِ فوق‌العاده تیز بریده خواهد شد. آنگاه سرِ بیمار با یک نوع چسبِ بیولوژیکی، در دمای بین ده الی پانزده درجه سانتگراد، به بدن اعطا کننده چسبانده خواهد شد. پس از آن، سر، به بدنِ اعطا کننده از نقاط مختلف بخیه خواهد شد. بیمار چهار هفته پس از جراحی در کما نگه داشته خواهد شد و پس از بهوش آمدن، از داروهای بسیار قوی برای ممانعت از پس زدنِ بدنِ جدید استفاده خواهد کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی1080 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    سبحان الله...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس