کد خبر 466399
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: فیلم محمدرسول الله در مدت زمان 16 روز اکران توانست در استان قم به فروش یک میلیارد و 500 هزار ریالی دست یابد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام عباس دانشی شنبه شب در نشست خبری که به مناسبت روز ملی سینما در انجمن سینمای جوانان استان قم برگزار شد با بیان اینکه انجمن سینما، خاستگاه بسیاری از هنرمندان کشور است، اظهار کرد: این انجمن پس از انقلاب تشکیل شده و توانسته در زمینه آموزش و تربیت سینماگران کشورمان نقش مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان در طول سه دهه فعالیت هنری و سینمایی توانسته خدمات شایانی را در عرصه فیلم سازی دولتی و غیر دولتی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برنامه‌هایی که برای گرامیداشت روز ملی سینما از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نظر گرفته شده است بیان کرد: اختصاص سانس ویژه فیلم محمد رسول الله برای هنرمندان و خانواده‌های آنان در سینما تربیت، بازدید از لوکیشن فیلم محمد رسول الله و تجلیل از سینماگران انجمن سینمای جوان، فعالان عرصه فیلم و عکس حوزه‌های علمیه، حوزه هنری و دفتر تبلیغات اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت روز ملی سینما در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به زمان اکران فیلم محمد رسول‌الله برای هنرمندان، بیان کرد: روز 20 شهریور، هنرمندان به همراه خانواده‌هایشان در سینما تربیت به تماشای فیلم محمد رسول‌الله نشستند.

دانشی زمان بازدید از لوکیشن فیلم محمد رسول الله را 22 شهریور ماه ذکر کرد و گفت: 120 نفر از هنرمندان برای بازدید از لوکیشن این فیلم که در نزدیکی شهر قم است اعلام آمادگی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش، به فعالیت‌های انجمن سینما اشاره و تصریح کرد: این انجمن در 6 ماه نخست سال از تولید 27 فیلم کوتاه حمایت کرد که این اقدام بسیار شایسته و قابل ستایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، همچنین از حضور دانش آموزان قمی در نخستین المپیاد فیلم سازان کشور خبر داد و عنوان کرد: 18 نفر از دانش آموزان قمی با حمایت انجمن سینمای جوان در عرصه فیلم سازی قدم گذاشتند و نسبت به تولید 12 فیلم کوتاه اقدام کردند.

*حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید 122 عنوان فیلم در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تولید فیلم بیان کرد: سال گذشته با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم 122 عنوان فیلم کوتاه تولید شد.

دانشی از فعالیت 11 آموزشگاه سینمایی فعال در قم، خبر داد و یادآور شد: 800 هنر جو در قم مشغول فرا گرفتن فنون فیلم سازی هستند که تا سال آینده به جمع فیلم سازان می‌پیوندند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله در قم بیان کرد: این فیلم در مدت زمان 16 روز اکران که در دو سینمای استان قم با سه سالن صورت گرفت، توانست گوی سبقت را از تمام فیلم‌هایی که در 6 ماه نخست سال جاری اکران شده بود ربوده و با 20 هزار بازدید 150 میلیون تومان فروش داشته باشد.

دانشی در بخش پایانی سخنان خویش در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی براینکه چه کسی کاندید معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است، بیان کرد: وحید فرجی که پیش از این مدیریت حوزه هنری استان قم را بر عهده داشت به عنوان شخصی کار آمد و دلسوز در عرصه هنر و فرهنگ، برای این پست در نظر گرفته شده و ابلاغ آن صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس