کد خبر 466079
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

مقامات قبرسی می‌گویند روسیه به آن‌ها اطلاع داده است که قصد دارد هفته آینده در نزدیکی سواحل سوریه، رزمایش دریایی برگزار کند.

به گزارش مشرق، روسیه مقامات قبرس را از تصمیم خود برای برگزاری رزمایش دریایی در آب‌های سوریه مطلع کرده است.

بنا بر این گزارش، این رزمایش دریایی قرار است هفته آینده در نزدیکی سواحل سوریه برگزار شود.

مقامات روس هنوز این خبر را تائید نکرده‌اند، اما شب گذشته هم رسانه‌ها از برنامه مسکو برای برگزاری رزمایش دریایی در نزدیکی سوریه خبر داده بودند.

بررسی مستندات رسمی موجود در سایت «اطلاعیه به هوانوردان» (Notice(s) to Airmen) نشان می‌دهد که نیروی دریایی روسیه از 3 روز پیش، یک رزمایش موشکی در 70 کیلومتری غرب بندر طرطوس، یعنی جایی در دریای مدیترانه آغاز کرده است.

بر اساس اعلام مندرج در این سایت، نیروی دریایی روسیه در دو نوبت از مورخه 8 تا 17 سپتامبر (17 الی 26 شهریور) و 30 سپتامبر تا 7 اکتبر (8 الی 15 مهر) رزمایشی دریایی در آب‌های آزاد میان سواحل غربی سوریه و سواحل شرقی قبرس برگزار می‌کند.

در این اطلاعیه کد یک سری خطوط هوایی آمده و نیروی دریایی روسیه اعلام کرده با توجه به آزمایش موشک‌های دریایی، این خطوط هوایی مسدود است.

همچنین پیش از این خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه بزرگترین زیردریایی هسته‌ای روسیه راهی آب‌های سوریه شده و ظرف کمتر از یک هفته از تنگه داردانل نیز عبور کرده است.

پایگاه صهیونیستی «دبکا» نیز گزارش داده است که ناوگانی شامل 5 کشتی روسی مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، برای شرکت در این رزمایش راهی آب‌های سوریه شده‌اند.

این پایگاه به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که این کشتی‌ها قرار است در عملیات پدافند در برابر حملات هوایی و دفاع از ساحل شرکت کنند، به همین جهت پیش‌بینی می‌شود که در این تمرین از توپخانه و موشک‌های کوتاه‌برد استفاده شود.

به گفته این منبع، این رزمایش با اطلاع و هماهنگی دولت سوریه صورت می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس