اولین بزرگداشت شهدای بصیرت به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دکتر عبدالحمید دیالمه، دکتر سیدحسن آیت، دکتر علی انصاری، سید اسدالله لاجوردی و ابوالحسن کریمی از پیشتازان مبارزه با جریان نفاق، در روز دوشنبه مورخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پاسداشت این شهدای والامقام با حضور دکتر محمدحسین صفارهرندی، دکتر اسدالله بادامچیان و دکتر جواد منصوری و به همت موسسه روایت تاریخ انقلاب اسلامی و همکاری حزبالله سایبر، سازمان فضای مجازی سراج، سازمان هنری اوج و موسسه شهدای دانشجو و نخبه برگزار می‌شود.

بنا به اعلام ستاد بزرگداشت شهدای بصیرت، این شهیدان در سه ویژگی مهم با یکدیگر مشترک هستند؛ ویژگی نخست جریان شناسی، رویارویی و تقابل فکری با جریانات مختلف انحرافی و التقاطی است.

شهید اسدالله لاجوردی نخستین کسی است که در همان سالهای نخست انقلاب خطر سازمان مجاهدین انقلاب را بارها گوشزد میکند و در وصیت نامه خود از آنان با تعبیر «منافقینِ انقلاب» یاد میکند.

شهیدان دیالمه و آیت نیز از معدود افرادی هستند که علارغم عوام فریبی و التقاط ابوالحسن بنی صدر درباره آن دست به افشاگری میزنند و میکوشند همگان را به انحراف اوآگاه کنند.

شهید دکتر علی انصاری در سمت استاندار و شهید ابوالحسن کریمی در سمت دادستان انقلاب استان گیلان نقش بسزایی در افشای ماهیت بنیصدر و منافقین دارند.0
ویژگی مشترک دیگر این شهیدان ترور شخصیت توسط جریانات نفاق و التقاطی است.

بنا به اعلام ستاد بزرگداشت شهدای بصیرت ویژگی سوم در سیرهی این شهدا، ترور فیزیکی توسط منافقین است. به طوری که شهید دیالمه در انفجار هفتم تیر ماه سال 1360، شهید انصاری 8 روز بعد و شهید آیت 40 روز بعد توسط منافقین ترور و به شهادت میرسند. شهید کریمی نیز در سال 1365 هدف ترور منافقین قرار میگیرد. در شهریور سال 1377 نیز شهید لاجوردی پس از سالها مجاهدت در بازار تهران به دست منافقین کوردل به شهادت میرسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس