کد خبر 465245
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

فولادگر رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با اشاره به دلایل اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت استیضاح وزیر راه ‌و ‌شهرسازی تاکید کرد: دلایل زیادی برای این استیضاح از جمله عملکرد وزیر در حوزه‌ های مسکن مهر، پروژه‌‌های راه، مباحث هواپیمایی، وسایل پروازی، خطوط حمل‌ و ‌نقل ریلی و... است که مسیر استیضاح این وزیر از همه جلوتر و جد‌ی ‌تر است.

به گزارش مشرق، چند ماهی است زمزمه های استیضاح یکی از وزرای کابینه، بیش از دیگران شنیده و مطرح می شود؛ تا جایی که به گفته برخی نمایندگان، جدی ‌ترین استیضاحی که پس از دوره تعطیلات فعلی مجلس به صحن علنی کشیده خواهد شد، استیضاح این وزیر یعنی عباس آخوندی وزیر راه ‌و ‌شهرسازی است.

در این رابطه، فولادگر رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با اشاره به دلایل اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت استیضاح وزیر راه ‌و ‌شهرسازی تاکید کرد: دلایل زیادی برای این استیضاح از جمله عملکرد وزیر در حوزه‌ های مسکن مهر، پروژه‌‌های راه، مباحث هواپیمایی، وسایل پروازی، خطوط حمل‌ و ‌نقل ریلی و... است که مسیر استیضاح این وزیر از همه جلوتر و جد‌ی ‌تر است.

با توجه به انتقاداتی که مردم و نمایندگان از روند تکمیل پروژه های مسکن مهر دارند، به نظر می رسد آخوندی راه سختی برای تامین نظر وکلای ملت داشته باشد. از سوی دیگر، تاکیدات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تکمیل مسکن مهر که متاسفانه با عزم جدی مسئولان وزارتخانه مذکور همراه نشده، موجب شده است برخی مسئولان ارشد اجرایی نیز از این عملکرد آخوندی رضایت نداشته و همین موضوع، بر لبه پرتگاه قرار گرفتن وزیر یکی از پر پول ترین وزارتخانه های کشور را جدی تر کند.

اما در این میان، از هم اکنون زمزمه ها و بحث هایی در راهروهای مجلس و برخی نشست ها و جلسات درباره جانشینان احتمالی آخوندی، مطرح شده است که از آن میان، می توان به محمد پژمان رئيس هيات مديره و مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن، علیرضا تابش مدیر با سابقه بنياد مسكن انقلاب اسلامي و حسین علایی مدیرعامل هواپیمایی آسمان اشاره کرد که هر کدام، دارای ویژگی های خاص و سوابق مدیریتی بالایی هستند.

پژمان قبلا شهردار مشهد و مدیر اجرایی با سابقه ای است، تابش تبحر و مدیریت خاصی در ساخت مسکن و رفع مشکلاتی چون معضل مسکن مهر دارد و حسین علایی نیز از فرماندهان و مدیران با سابقه کشور است که علاوه بر سالها مسئولیت در صنعت هواپیمایی که در دوره پساتحریم اهمیت ویژه تری خواهد یافت، مورد اعتماد و توجه مسئولان ارشد اجرایی فعلی نیز هست.

شنیده های خبرنگار ما نیز حکایت از آن دارد که با توجه به قراین و شواهد، شانس حسین علایی برای تصدی این وزارتخانه بیش از دو گزینه دیگر است.

منبع: خط خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    یاخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس