دانشمندان چینی از اجرای یک طرح علمی جدید خبر دادند که قرار است در آن کاوشگر این کشور در دورترین و تاریک ترین نقطه کره ماه فرود آید.

به گزارش مشرق، این ماموریت که تاکنون در جهان صورت نگرفته بر عهده کاوشگر «چانگ یی ـ 4» چین گذاشته شده است.اداره اکتشافات کره ماه آکادمی علوم چین روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که با توجه به دستاوردهای حاصله از کاوشگر شماره سه، احتمال می رود که ماموریت فضایی فوق تا قبل از سال 2020 میلادی انجام شود.

دولت چین برای رسیدن به این هدف به گروهی از دانشمندان علوم هوا و فضای خود دستور داده است تا در یک سال آینده بر روی این طرح به صورت جدی کار کنند.

این آکادمی خاطرنشان کرد که این گروه ویژه باید بتواند تحقیقات خود در رابطه با طرح یاد شده را عملیاتی کند. در صورت تحقق این مهم، چین اولین کشور جهان خواهد بود که کاوشگر خود را روی دورترین نقطه کره ماه فرود آورده است.

دانشمندان چینی می گویند که دورترین نقطه کره ماه که «نقطه تاریک» هم خوانده می شود به دلیل نیروی جاذبه هرگز از روی زمین قابل رویت نیست.

بر این اساس همین بخش از کره ماه دارای نیروی الکترو مغناطیسی است که برای مطالعات فرکانس های رادیویی مطلوب و مناسب است.

برنامه اکتشاف کره ماه توسط چین، شامل چرخش به دور آن و فرود کاوشگر بر سطح این کره و بازگرداندن آن به زمین است و برای رسیدن به این هدف و تکمیل آن قرار است کاوشگر شماره پنج این کشور نیز در سال 2017 میلادی به فضا پرتاب شود.

چین برای نخستین بار در سال 2013 میلادی کاوشگر خود به نام «چانگ ئه 3» را بر سطح ماه فرود آورد و پس از روسیه و آمریکا به سومین کشور جهان تبدیل شد که به چنین موفقیت علمی دست می یافت.

«چانگ ئه» نام الهه ای در اساطیر چینی است که بر اساس باورها بر سطح کره ماه زندگی می کند.قرار است برای پرتاب کاوشگرهای شماره 4 و 5 از سایت ها و راکت های جدید استفاده شده و به وسیله آنها از سطح ماه نمونه برداری شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    جالبه که اولین کشوری که این کار رو کرد روسیه بود. اما امپراتوری رسانه ای غرب باعث شده که بیشتر ما فکر نیم قبل از این فقط آمریکا بوده که این کار رو کرده و نتیجه این میشه که ما فکر میکنیم غرب خیلی تکنولوژیش از کشور هایی مثل روسیه و چین بیشتره و همه چیزای تکنولوژیک برای اونهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس