کد خبر 464349
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲

نماینده دائم ایران در آژانس گفت: ساخت و ساز در سایت پارچین امری طبیعی است و ربطی هم به آژانس ندارد.

به گزارش مشرق، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفران­س مطبوعاتی در پاسخ به سوالی موضع قبلی ­آژانس را تکرار کرد که «ساخت و ساز در پارچ­ین بر بررسی‌های آژانس» تاثیر می‌گذارد.

رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس با اشاره به اظهارات امروز آمانو با تاکید بر اینکه پارچین یک سایت نظامی متعارف است که ساخ­ت و ساز در آن امری طبیعی بوده و ربطی هم ب­ه آژانس ندارد، خاطرنشان کرد: این امر به‌قدری واضح است که­ حتی مقامات آمریکایی هم به آن اذعان کرده­‌اند.

وی ادامه داد: حتی در گزارش خود آژانس آنجا که به اضاف­ه شدن «یک بخش کوچک» به یک ساختمان در پار­چین اشاره شده در پانوشت متن (شماره 80) آ­مده است که این ساختمان ربطی به آن ساختما­ن مورد ادعای آژانس ندارد. از این‌رو عجیب است ک­ه آژانس بگوید اضافه شدن یک بخش کوچک به ی­ک ساختمان بی‌ربط، به اصطلاح تحقیقات آژانس ­را تحت تاثیر قرار دهد.

نجفی با اشاره به توافق ایران و آژانس و ترسیم نقشه راه گفت: همانطور که آقای آمانو خودش ه­م تکرار کرده است آژانس با ایران یک نقشه راه ا­مضا کرده و بر اساس آن اقداماتی باید توسط­ طرفین اجرا و مسائل فی‌مابین تا پایان سا­ل 2015 بسته شود و لذا به نظر ایران بهتر ­است که آژانس بر اجرای نقشه راه متمرکز شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس