کد خبر 464104
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

از رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران مشکل اساسی لیگ باشگاهی ایران بحث درآمدزایی‌ها است.

به گزارش مشرق، مهدی تاج در خصوص برگزاری نشست با مسئولان لیگ فوتبال ژاپن که طی آن پیرامون بحث مارکتینگ و درآمدزایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد، اظهار داشت: نقطه مرکزی گرفتاری‌های فوتبال ما بحث مارکتینگ و درآمدزایی در لیگ است که ما در این بخش فقط روی حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی نگاه داریم، در حالی که ژاپنی‌ها برای ما نزدیک به 17 محل درآمدزایی را معرفی کردند که علاوه بر حق پخش تلویزیونی و تبلیغات، اس ام اس، ام ام اس، فروش پیراهن، شال، کلاه، درآمدهای روز مسابقه و ... جزو درآمدهای باشگاه‌های ژاپنی محسوب می‌شوند.

وی افزود: در لیگ فوتبال ما فقط بحث حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی مورد چالش قرار می‌گیرد و به همین دلیل باید بتوانیم راه‌های بهتری را برای درآمدزای انتخاب کنیم. پیش از این جلسه‌ای را با مسئولان فوتبال ایتالیا برگزار کردیم و اکنون نیز مدیر لیگ ژاپن و مسئول امور بین‌الملل فدراسیون این کشور به ایران آمده‌اند تا این مشکلات را بررسی کنیم. مدیر لیگ فوتبال ژاپن بیش از 17سال فعالیت کرده و به اینجا آمده تا تجربیاتش را در اختیار ما قرار دهد. به نظرم در فوتبال آسیا امروز لیگ ژاپن بهترین لیگ محسوب می‌شود و ما هم به همین دلیل قرارداد خواهرخواندگی امضا کردیم و فعالیت‌های مشترک‌مان همچنان ادامه خواهد داشت. خوشحالیم که در بحث بازاریابی هم باشگاه‌ها در این جلسه حضور پیدا کردند و مدیران بازاریابی آنها این جلسه را جدی گرفتند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با ابراز خرسندی از اینکه باشگاه‌ها اکنون در بحث مارکتینگ بسیار جدی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: از حضور در این جلسات نباید خجالت بکشیم. ما باید همچنان از چنین افرادی دعوت کنیم تا برای باشگا‌ه‌های ما چنین جلساتی برگزار شود. کار ما با ایتالیایی‌ها آغاز شد و اکنون با ژاپنی‌ها جلسات را ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم طبق یک برنامه‌ریزی مدون کارمان را پیش ببریم.

تاج با تأکید بر اینکه اکنون حقوق فوتبال شناخته شده است و طبق این اصول باید بستری برای خصوصی‌سازی باشگاه‌ها آماده شود، گفت: ابتدا باید باشگاه‌ها در بحث درآمدزایی‌ها پیشرفت کنند تا اگر یک روز وارد بحث خصوصی‌سازی شدند بستر برای فعالیت خصوصی آنها وجود داشته باشد. مسئولان فوتبال ژاپن امروز به اینجا آمدند و به ما گفتند که می‌خواهند دانش‌شان را با ما به اشتراک بگذارند و ما هم باید از دانش آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه و در خصوص اینکه علیرضا اسدی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) اعلام کرده هرچه زودتر باید تکلیف انتخابات سازمان لیگ مشخص شود تا نفرات جدید در هیئت رئیسه آن حضور پیدا کند، گفت: من نمی‌دانم اسدی چه چیزی گفته است، اما ما انتخابات را پیش‌رو داریم و می دانیم که خود سازمان لیگ باید دنبال این مسئله باشد. ما ابتدا باید انتخابات اعضای مجمع را بین هیئت‌ها و مدیران باشگاه‌ها انجام دهیم که زمان این انتخابات نیز باید در شهریورماه انجام می‌شد، اما از این زمان عبور کرده‌ایم. با این حال ما باید انتخابات اعضای مجمع را برگزار کنیم که چهار عضو از هیئت‌های استان‌ها و چهار عضو هم از باشگاه‌ها برای کامل شدن مجمع انتخاب شوند. بعد از آن طبق آیین‌نامه افراد برای حضور در هیئت رئیسه سازمان لیگ کاندیدا می‌شوند و می‌توانند با رأی اعضای مجمع در هیئت رئیسه عضو شوند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره اینکه انتشار قرارداد اعضای تیم‌های فوتبال از سوی سازمان لیگ ناراحتی بسیاری از افراد را در پی داشته و به نظرش این کار درست بوده است یا خیر، گفت: ممکن است برخی مخالف این کار باشند، اما ما تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم تا اعداد و ارقام غیرواقعی که گفته می‌شد حاشیه‌ساز نشود، چون اینجا باشگاه‌ها مظلوم واقع شده بودند و گاهاً می‌شنیدیم که گفته می‌شود برخی بازیکنان یا مربیان سه میلیارد پول گرفته‌اند، اما پس از مشخص شدن قراردادها دیدیم که اصلاً چنین اعدادی درست نیست و و بهتر بود افکار عمومی هم با این واقعیت روبه‌رو شوند و بدانند که ارقامی که بعضی روزها به صورت رسمی اعلام می‌شود، درست نیست.

تاج درباره اینکه این ناراحتی‌ها صدای برانکو را هم درآورده و بهتر است مسئولان سازمان لیگ هم دستمزدهای خود را اعلام کنند، گفت: سال گذشته برانکو اینجا حضور نداشت و ما سال گذشته این تفاهم را با باشگاه‌ها انجام دادیم. این مربی کاملاً برای ما محترم است و برانکو را به عنوان یک مربی باوقار می‌شناسم و خوشحالم که اکنون در فوتبال ما حضور دارد. ارزیابی ما اکنون از پرسپولیس خوب و مثبت بوده و خوشحالیم که برانکو به جوان‌گرایی روآورده است. این هدف اصلی سازمان لیگ بوده و ما هم دوست داریم تیم‌ها به سمت جوانگرایی گام بردارد.

وی افزود: حرف برانکو درباره اینکه رقم اعلام شده قراردادش اشتباه است، درست است چون این رقمی که اعلام شده مبلغ یک و نیم سال قرارداد این مربی را نشان می‌دهد. مبلغ قرارداد برانکو و باقری برای یک و نیم فصل است، اما افکار عمومی فکر کردند این رقم برای یک فصل بوده است که باید این توضیح را می‌دادیم. با این حال فکر می‌کنم انتشار رقم قرارداد اعضای تیم‌ها در فضای عمومی کاری درست بود، چون اکنون در برخی رشته‌ها ورزشکاران بسیار بیشتر از فوتبالی‌ها پول می‌گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس